KUP KARNET/VOUCHER TEATRALNY

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
czwartek, 6 listopada 2025
Poster spektaklu
Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu

Spektakl „Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu” jest próbą przyjrzenia się geniuszowi miejsca, zrodzonemu ze zdarzeń, mitów, legend i ludzkich losów. Ale nie z perspektywy historycznej, którą w sposób naturalny narzucałaby okrągła, 110 rocznica połączenia Podgórza i Krakowa. Postanowiliśmy bowiem opowiedzieć o mieście tak, jakby było ono bohaterem  snu, czasem bajki, a czasem po prostu inspiracją do tworzenia własnych wariacji na jego temat. Z tej decyzji w sposób oczywisty wyniknęła też i ta, że nasz „Sen o Podgórzu…” musi być spektaklem muzycznym. O napisanie piosenek poprosiliśmy Andrzeja Sikorowskiego, nie tylko wybitnego twórcę wielu przebojów, ale także Podgórzanina. Andrzej Sikorowski napisał dla nas sześć tekstów, a do dwóch skomponował również muzykę.

Niemal przez cały spektakl nie milknie także oryginalna muzyka Aleksandra Brzezińskiego. Pozwala na to forma przedstawienia, którą trudno jednoznacznie zdefiniować, gdyż zawiera w sobie elementy charakterystyczne dla np. opery, rewii, musicalu.

Scenariusz i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka oryginalna, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Teksty piosenek i kompozycja dwóch utworów: Andrzej Sikorowski
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Multimedia: Wojciech Kapela
Ruch aktora w masce: Krzysztof Falkowski
Głos maski: Jacek Wojciechowski
Głos Cesarza: Artur Dziurman
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek

W obsadzie:
Katarzyna Chlebny, Grzegorz Łukawski, Jacek Strama, Karolina Daniec-Franczyk, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Bartek Cieniawa

Zespół muzyczny Asy z Rękawki w składzie:
Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 6 listopada 2025

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu

Spektakl „Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu” jest próbą przyjrzenia się geniuszowi miejsca, zrodzonemu ze zdarzeń, mitów, legend i ludzkich losów. Ale nie z perspektywy historycznej, którą w sposób naturalny narzucałaby okrągła, 110 rocznica połączenia Podgórza i Krakowa. Postanowiliśmy bowiem opowiedzieć o mieście tak, jakby było ono bohaterem  snu, czasem bajki, a czasem po prostu inspiracją do tworzenia własnych wariacji na jego temat. Z tej decyzji w sposób oczywisty wyniknęła też i ta, że nasz „Sen o Podgórzu…” musi być spektaklem muzycznym. O napisanie piosenek poprosiliśmy Andrzeja Sikorowskiego, nie tylko wybitnego twórcę wielu przebojów, ale także Podgórzanina. Andrzej Sikorowski napisał dla nas sześć tekstów, a do dwóch skomponował również muzykę.

Niemal przez cały spektakl nie milknie także oryginalna muzyka Aleksandra Brzezińskiego. Pozwala na to forma przedstawienia, którą trudno jednoznacznie zdefiniować, gdyż zawiera w sobie elementy charakterystyczne dla np. opery, rewii, musicalu.

Scenariusz i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka oryginalna, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Teksty piosenek i kompozycja dwóch utworów: Andrzej Sikorowski
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Multimedia: Wojciech Kapela
Ruch aktora w masce: Krzysztof Falkowski
Głos maski: Jacek Wojciechowski
Głos Cesarza: Artur Dziurman
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek

W obsadzie:
Katarzyna Chlebny, Grzegorz Łukawski, Jacek Strama, Karolina Daniec-Franczyk, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Bartek Cieniawa

Zespół muzyczny Asy z Rękawki w składzie:
Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 6 listopada 2025

Godzina:

20:00
sobota, 8 listopada 2025
Poster spektaklu
Sprawozdanie dla Akademii

„Sprawozdanie dla Akademii” to spektakl, który ma dwa oblicza – zwierzęce i człowiecze. Pierwotnej sile natury przeciwstawia ludzkie ambicje do jej ujarzmienia. W nieoczywisty sposób tworzy przestrzeń do spotkania dwóch gatunków i zbudowania fascynującej, choć często niezrozumiałej relacji.

Spektakl łączy w sobie elementy perfomance’u i teatru tańca. To prawdziwy pokaz możliwości ludzkiego ciała. Doskonałość ruchu konfrontuje z jego ułomnością. Zaskakuje siłą przekazu wizualnego, cyrkowymi sztuczkami, hipnotyzującym śpiewem i muzyką na żywo (w tym m.in. grą na handpanie). Próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie: „kto dziś tak naprawdę żyje w klatce?”

Reżyseria: Maciej Gorczyński
Dramaturgia: Aleksandra Nowakowska
Światło, scenografia: Iwona Bandzarewicz
Multimedia: Iwona Bandzarewicz, Adam Borysowicz

Obsada:
Adam Borysowicz, Natalia Dinges, Błażej Szymański, Lena Witkowska

Muzyka:
Piotr Korzeniak (kompozycje), Aleksander Kwietniak (kompozycje, saksofon, wokal, instrumenty dęte), Piotr Śnieguła (kompozycje, instrumenty perkusyjne), Lena Witkowska (kompozycje, wokal)

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 8 listopada 2025

Godzina:

20:00
niedziela, 9 listopada 2025
Poster spektaklu
Jesienna Przygoda - TeatRyle
Jest piękna kolorowa ciepła jesień! Las pełen jest przygód i niespodzianek. Mały Miś wybiera się na grzyby. Tylko które włożyć do koszyka – może te najładniejsze? Nagle Huk! To polowanie? Czy Miś uratuje Zajączka, a może Zajączek uratuje Misia! Mimo niemałych kłopotów uda się jednak przezwyciężyć trudności, a dzięki lekcji, jaką udzieli Misiowi Tata Niedźwiedź, dzieci dowiedzą się, co nieco o zbieraniu grzybów! 

Reżyseria i wykonanie: 

Mariola i Marcin Ryl-Krystianowscy 

Spektakl dla dzieci powyżej 3. roku życia.  

Czas trwania: 40 minut

Czas trwania:

40 minut

Data:

niedziela, 9 listopada 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci powyżej 3. roku życia.
Czas trwania: 90 minut. 
Koszt: 15 zł (bilet należy kupić wyłącznie dla dziecka).

Teatr KTO zaprasza najmłodszych widzów do udziału w warsztatach KTO zostawia ślady?  

KTO robi bałagan, hałas, zamieszanie? KTO opowiada niestworzone historie? KTO wydaje z siebie dziwne dźwięki i zabawnie porusza ogonem? Artyści i animatorzy w Teatrze KTO potrzebują czujnego i uważnego oka, ucha i nosa wszystkich młodych tropicieli, detektywów, poszukiwaczy oraz odkrywców, aby co tydzień rozwiązywać nowe zagadki.


Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 9 listopada 2025

Godzina:

13:15
piątek, 14 listopada 2025
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 14 listopada 2025

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 14 listopada 2025

Godzina:

20:00
sobota, 15 listopada 2025
Poster spektaklu
Teoria zmęczenia
Pracujemy coraz więcej, przekraczamy możliwości ludzkiego organizmu, według badań co piąty z nas odczuwa objawy wyczerpania. Przesyt możliwości, zmęczenie i dławienie się w obliczu nadmiaru to rodzaj przemocy neuronalnej ufundowanej nam przez system. Może to już najwyższy czas na zmianę i zwrot w stronę umiaru i odpoczynku?

Reżyseria i tekst: Bartłomiej Juszczak

Scenografia, wideo, światło: Jakub Kotynia 

Muzyka: Michał Smajdor

Kostiumy: Kamila Wdowska

Choreografia: zespół

Występują: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Jan Sarata

Projekt realizowany ze środków pochodzących ze „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl współfinansowany przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach programu Fundusz na Start.

fot. Robert Siwek

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 15 listopada 2025

Godzina:

20:00
niedziela, 16 listopada 2025
Poster spektaklu
Oto On! - Fundacja Teatr O!

„Oto On!” to interaktywny spektakl familijny, który opowiada historię relacji dwóch kontrastujących ze sobą artystów w komediowym, pełnym emocji i dynamicznym stylu.  Ich znajomość pełna jest kłótni i nieporozumień, lecz mimo wszystko starają się znaleźć wspólny język i zauważają, że mimo różnic są najlepszymi przyjaciółmi.

Spektakl pokazuje małym widzom jak ważna jest współpraca, kreatywność i otwartość. W trakcie spektaklu widzowie będą zapraszani na scenę, aby pomóc  artystom wyjść z tarapatów lub rozwiązać pojawiające się w historii mikrokonflikty.  

Obsada: 

Sebastian Frodyma, Łukasz Wójcik


Spektakl dla dzieci powyżej 3. roku życia.  

Czas trwania: 50 minut

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 16 listopada 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci powyżej 3. roku życia.
Czas trwania: 90 minut. 
Koszt: 15 zł (bilet należy kupić wyłącznie dla dziecka).

Teatr KTO zaprasza najmłodszych widzów do udziału w warsztatach KTO zostawia ślady?  

KTO robi bałagan, hałas, zamieszanie? KTO opowiada niestworzone historie? KTO wydaje z siebie dziwne dźwięki i zabawnie porusza ogonem? Artyści i animatorzy w Teatrze KTO potrzebują czujnego i uważnego oka, ucha i nosa wszystkich młodych tropicieli, detektywów, poszukiwaczy oraz odkrywców, aby co tydzień rozwiązywać nowe zagadki.


Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 16 listopada 2025

Godzina:

13:15
piątek, 21 listopada 2025
Poster spektaklu
BEZDROŻE. wilderness

“BEZDROŻE. wilderness” to ruchowy krajobraz bliskiej męskości. Męskości wyobrażonej, być może niezauważalnej na co dzień. Ten spektakl maluje kobieta, przedstawiając pięciu mężczyzn na scenie w dużej uważności, współbyciu i głębokiej obecności. Stanowi próbę spotkania i sprawdzenia, czy jest tu miejsce na czułość, wrażliwość oraz wynikającą z nich siłę.

Spektakl jest wyrazem miłości i troski o mężczyzn, zrównoważeniem twardości – miękkością. Czy ma znaczenie, że to właśnie kobieta choreografka zaprasza do stworzenia takiego świata? Nasze “Bezdroże” to delikatne pęknięcie określonej rzeczywistości, które daje szansę na wyłonienie się czegoś nowego. 

* Po premierze spektaklu zapraszamy na rozmowę z twórcami (prowadzi: Paweł Łyskawa). 22 listopada po spektaklu o godz. 20.00 również zapraszamy na krótką rozmowę z twórcami, którą poprowadzi Izabela Zawadzka.

Koncepcja, choreografia: Marta Wołowiec
Kreacja, wykonanie: Mikołaj Karczewski, Paweł Kozłowski, Patryk Gorzkiewicz, Artur Grabarczyk, Piotr Skalski
Muzyka: Wojciech Kiwer
Scenografia, kostiumy: Anna Oramus
Konsultacje dramaturgiczne: Marcin Miętus
Reżyseria światła, zdjęcia promocyjne: Klaudyna Schubert
Grafika promocyjna: Zofia Karpowicz
Filmowe materiały promocyjne: Borys Dubiański
Wsparcie bezpiecznego procesu: Izabela Szumniak
Produkcja: Fundacja Łagodnie, Marta Wołowiec
Partnerzy: Teatr KTO, Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury, Studio Tańca Officyna

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. 

Spektakl jest również wynikiem stypendium realizowanym przez Martę Wołowiec w ramach programu KPO dla Kultury.

Czas trwania:

60 minut

Data:

piątek, 21 listopada 2025

Godzina:

20:00
sobota, 22 listopada 2025
Poster spektaklu
BEZDROŻE. wilderness

“BEZDROŻE. wilderness” to ruchowy krajobraz bliskiej męskości. Męskości wyobrażonej, być może niezauważalnej na co dzień. Ten spektakl maluje kobieta, przedstawiając pięciu mężczyzn na scenie w dużej uważności, współbyciu i głębokiej obecności. Stanowi próbę spotkania i sprawdzenia, czy jest tu miejsce na czułość, wrażliwość oraz wynikającą z nich siłę.

Spektakl jest wyrazem miłości i troski o mężczyzn, zrównoważeniem twardości – miękkością. Czy ma znaczenie, że to właśnie kobieta choreografka zaprasza do stworzenia takiego świata? Nasze “Bezdroże” to delikatne pęknięcie określonej rzeczywistości, które daje szansę na wyłonienie się czegoś nowego. 

* Po premierze spektaklu zapraszamy na rozmowę z twórcami (prowadzi: Paweł Łyskawa). 22 listopada po spektaklu o godz. 20.00 również zapraszamy na krótką rozmowę z twórcami, którą poprowadzi Izabela Zawadzka.

Koncepcja, choreografia: Marta Wołowiec
Kreacja, wykonanie: Mikołaj Karczewski, Paweł Kozłowski, Patryk Gorzkiewicz, Artur Grabarczyk, Piotr Skalski
Muzyka: Wojciech Kiwer
Scenografia, kostiumy: Anna Oramus
Konsultacje dramaturgiczne: Marcin Miętus
Reżyseria światła, zdjęcia promocyjne: Klaudyna Schubert
Grafika promocyjna: Zofia Karpowicz
Filmowe materiały promocyjne: Borys Dubiański
Wsparcie bezpiecznego procesu: Izabela Szumniak
Produkcja: Fundacja Łagodnie, Marta Wołowiec
Partnerzy: Teatr KTO, Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury, Studio Tańca Officyna

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. 

Spektakl jest również wynikiem stypendium realizowanym przez Martę Wołowiec w ramach programu KPO dla Kultury.

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 22 listopada 2025

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
BEZDROŻE. wilderness

“BEZDROŻE. wilderness” to ruchowy krajobraz bliskiej męskości. Męskości wyobrażonej, być może niezauważalnej na co dzień. Ten spektakl maluje kobieta, przedstawiając pięciu mężczyzn na scenie w dużej uważności, współbyciu i głębokiej obecności. Stanowi próbę spotkania i sprawdzenia, czy jest tu miejsce na czułość, wrażliwość oraz wynikającą z nich siłę.

Spektakl jest wyrazem miłości i troski o mężczyzn, zrównoważeniem twardości – miękkością. Czy ma znaczenie, że to właśnie kobieta choreografka zaprasza do stworzenia takiego świata? Nasze “Bezdroże” to delikatne pęknięcie określonej rzeczywistości, które daje szansę na wyłonienie się czegoś nowego. 

* Po premierze spektaklu zapraszamy na rozmowę z twórcami (prowadzi: Paweł Łyskawa). 22 listopada po spektaklu o godz. 20.00 również zapraszamy na krótką rozmowę z twórcami, którą poprowadzi Izabela Zawadzka.

Koncepcja, choreografia: Marta Wołowiec
Kreacja, wykonanie: Mikołaj Karczewski, Paweł Kozłowski, Patryk Gorzkiewicz, Artur Grabarczyk, Piotr Skalski
Muzyka: Wojciech Kiwer
Scenografia, kostiumy: Anna Oramus
Konsultacje dramaturgiczne: Marcin Miętus
Reżyseria światła, zdjęcia promocyjne: Klaudyna Schubert
Grafika promocyjna: Zofia Karpowicz
Filmowe materiały promocyjne: Borys Dubiański
Wsparcie bezpiecznego procesu: Izabela Szumniak
Produkcja: Fundacja Łagodnie, Marta Wołowiec
Partnerzy: Teatr KTO, Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury, Studio Tańca Officyna

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. 

Spektakl jest również wynikiem stypendium realizowanym przez Martę Wołowiec w ramach programu KPO dla Kultury.

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 22 listopada 2025

Godzina:

20:00
niedziela, 23 listopada 2025
Poster spektaklu
Kukułka z zegara
Zastanawialiście się kiedyś co robi kukułka w zegarze? Czym zajmuje się pomiędzy kukaniem? Jakie ma marzenia i czego pragnie? Może chciałaby wyjść do kina albo do teatru? Albo pojechać na wycieczkę do ciepłych krajów? Jakie może mieć zmartwienia i co ją złości? 
 
Spektakl „Kukułka z zegara” to zabawna i mądra bajka o poszukiwaniu prawdziwego szczęścia, realizowaniu marzeń, odkrywaniu swoich potrzeb i akceptacji siebie i świata. 

Scenariusz, reżyseria:

Kacper Kubiec 

Obsada:

Kacper Kubiec  


Spektakl dla dzieci powyżej 3. roku życia.  

Czas trwania: 45 minut

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 23 listopada 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci powyżej 3. roku życia.
Czas trwania: 90 minut. 
Koszt: 15 zł (bilet należy kupić wyłącznie dla dziecka).

Teatr KTO zaprasza najmłodszych widzów do udziału w warsztatach KTO zostawia ślady?  

KTO robi bałagan, hałas, zamieszanie? KTO opowiada niestworzone historie? KTO wydaje z siebie dziwne dźwięki i zabawnie porusza ogonem? Artyści i animatorzy w Teatrze KTO potrzebują czujnego i uważnego oka, ucha i nosa wszystkich młodych tropicieli, detektywów, poszukiwaczy oraz odkrywców, aby co tydzień rozwiązywać nowe zagadki.


Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 23 listopada 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 24 listopada 2025
Poster spektaklu
Kto się boi Virginii Woolf?
Dwa małżeństwa. Jedna noc. Za dużo alkoholu i za mało prawdy. „Kto się boi Virginii Woolf"? to podróż w głąb siebie i drugiego człowieka. Tam gdzie opadają maski, ulatnia się iluzja i nikt nie ma złudzeń. A reguły nie obowiązują. Dramat Edwarda Albeego w interpretacji młodego zespołu aktorskiego to próba znalezienia odpowiedzi na od dawna stawiane w teatrze pytania, ale w kontekście dzisiejszego świata i tego jak w nim funkcjonują kolejne pokolenia. Co kryje się pod idealną fasadą ? Czy jeśli ta runie zostaniemy sami? Czy można kochać gdy najgorsza prawda wyjdzie na jaw? A może można kochać prawdziwe dopiero wtedy …? Marta i George, małżeństwo, które mówi „sprawdzam” - tak innym, jak i sobie nawzajem. Tej nocy zmuszeni przez gospodarzy do odkrycia kart zostaną Żabcia i Nick, para tak zdawałoby się niewinna i pozbawiona grzechu, że nie powinna bać się tej gry. A może każdy powinien… Czworo aktorów, minimalistyczna scenografia , dynamiczne choreografie i słowa ostre jak brzytwa. Widzowie nie tylko są świadkami wydarzeń rozgrywanych tej nocy, ale i sami stają się częścią tej piekielnej rozgrywki.

Autor: Edward Albee
Reżyseria: Dariusz Starczewski
Tłumaczenie: Krystyna Jurasz Dąmbska
Występują:
Marta - Ksenia Witek
George- Jakub Kalinowski
Żabcia- Nicola Wrona
Nick- Kacper Chudzik

Spektakl dla widzów 16+

Czas trwania: 1 godzina 30 min

Czas trwania:

90 minut

Data:

poniedziałek, 24 listopada 2025

Godzina:

20:00
czwartek, 27 listopada 2025
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 27 listopada 2025

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 27 listopada 2025

Godzina:

20:00
sobota, 29 listopada 2025
Poster spektaklu
Bal - Andrzejki w Teatrze KTO - spektakl z niespodzianką

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 29 listopada 2025

Godzina:

20:00
sobota, 6 grudnia 2025
Poster spektaklu
Bertolt Brecht. Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Bohaterki spektaklu „Uczycie nas, jak suknie się podnosi” mimo odebrania im personaliów, pozbawienia imion i nazwisk, pełne są najrozmaitszych uczuć i emocji. Od miłości, seksualnych pragnień aż po wściekłość i zdradę. W songach brawurowo wykonanych przez aktorki i aktorów krakowskich scen, kryją się echa minionych dekad, burzliwej historii oraz polityki mającej wpływ na codzienność zwykłego zjadacza chleba.

Stylizacje i kostiumy inspirowane powojenną burleską, przenoszą w klimat ubiegłego wieku. Na scenie rządzą cztery kobiety – dzieli je wiele, ale łączy jeszcze więcej. Wspólnym głosem malują ponadczasowy portret kobiecości – pełnej sprzeczności, siły i wrażliwości.

To muzyczna podróż do lat ubiegłych, która zadaje pytania o naszą teraźniejszość. Czy świat, w którym żyjemy, naprawdę różni się od tego, co było? A może nadzieja na zmianę wciąż tli się w tej samej melodii życia?

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada:

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 6 grudnia 2025

Godzina:

20:00
niedziela, 7 grudnia 2025
Poster spektaklu
Niedziela z Mikołajem w Teatrze KTO
W wiosce Elfów zapanowało wielkie poruszenie. Wszyscy, bez wyjątku pieczołowicie przygotowują się do Świąt. Nikt jednak nie spodziewa się nadciągającego niebezpieczeństwa. Podstępny Czarnoksiężnik próbuje pokrzyżować im plany i udaje się do wioski..Czy Elfom uda się go przechytrzyć i uratować tegoroczne Święta?

,,Mikołaj w wiosce Elfów’’ wesoła, muzyczna i interaktywna opowieść dla dzieci o sile magii Świąt, o przyjaźni i bliskości.


Autor scenariusza i reżyseria
Kinga Kaczor

Autor muzyki
Karol Śmiałek

Scenografia, kostiumy

Kinga Kaczor, Karol Śmiałek

Występują
Kinga Kaczor, Karol Śmiałek, Magdalena Smoławska 

fot. Katarzyna Pierzchała

Czas trwania:

60 minut

Data:

niedziela, 7 grudnia 2025

Godzina:

11:30
Poster spektaklu
Niedziela z Mikołajem w Teatrze KTO
W wiosce Elfów zapanowało wielkie poruszenie. Wszyscy, bez wyjątku pieczołowicie przygotowują się do Świąt. Nikt jednak nie spodziewa się nadciągającego niebezpieczeństwa. Podstępny Czarnoksiężnik próbuje pokrzyżować im plany i udaje się do wioski..Czy Elfom uda się go przechytrzyć i uratować tegoroczne Święta?

,,Mikołaj w wiosce Elfów’’ wesoła, muzyczna i interaktywna opowieść dla dzieci o sile magii Świąt, o przyjaźni i bliskości.


Autor scenariusza i reżyseria
Kinga Kaczor

Autor muzyki
Karol Śmiałek

Scenografia, kostiumy

Kinga Kaczor, Karol Śmiałek

Występują
Kinga Kaczor, Karol Śmiałek, Magdalena Smoławska 

fot. Katarzyna Pierzchała

Czas trwania:

60 minut

Data:

niedziela, 7 grudnia 2025

Godzina:

14:00
piątek, 12 grudnia 2025
Poster spektaklu
Sonety Szekspira
Spektakl na podstawie sonetów Williama Szekspira to spotkanie z poezją, która zaskakuje wielością uczuć, rozbrzmiewa w przestrzeni i zostaje w pamięci na długo.

„Sonety Szekspira” w reżyserii Małgorzaty Warsickiej z muzyką Karola Nepelskiego to koncert słowa, gestu i muzyki, spektakl emocji. Teatralna podróż w głąb serca geniusza, który opowiadał o uczuciach tak, jak nikt inny.

Tłumaczenie: Stanisław Barańczak, Jerzy S. Sito
Scenariusz, reżyseria: Małgorzata Warsicka
Muzyka: Karol Nepelski
Choreografia: Anna Godowska
Scenografia, reżyseria świateł: Marcin Chlanda
Kostiumy: Katarzyna Łozicka-Matkowska
Asystent reżyserki: Bartek Cieniawa
Asystentka kompozytora: Oktawia Pączkowska

Obsada:
Aleksandra Konior-Gapys, Jan Marczewski, Marta Mazurek, Annika Mikołajko-Osman, Karol Śmiałek

Zespół muzyczny w składzie:
Krzysztof Augustyn (gitara basowa), Bartek Staromiejski (perkusja), Mateusz Szczypka (gitara elektryczna)

Elementy wrażliwe: w spektaklu pojawia się migające silne światło (stroboskopy)

Czas trwania:

55 minut

Data:

piątek, 12 grudnia 2025

Godzina:

20:00
sobota, 13 grudnia 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 13 grudnia 2025

Godzina:

20:00
czwartek, 18 grudnia 2025
Poster spektaklu
Café Luna
Jest to słowno-muzyczna i komediowo-liryczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Ten odwieczny, wręcz sztampowy temat został tu zaprezentowany w niekonwencjonalny sposób - w queerowo-kampowej aurze inspirowanej wczesną twórczością słynnego hiszpańskiego reżysera filmowego Pedro Almodóvara. Z jego filmów pochodzą wszystkie piosenki wkomponowane w fabułę sztuki, do melodii których zostały napisane polskie teksty (nie tłumaczone z wersji oryginalnych).

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek

OBSADA:

LOLA:
Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:
Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:
Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:
Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

czwartek, 18 grudnia 2025

Godzina:

20:00
piątek, 19 grudnia 2025
Poster spektaklu
Café Luna
Jest to słowno-muzyczna i komediowo-liryczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Ten odwieczny, wręcz sztampowy temat został tu zaprezentowany w niekonwencjonalny sposób - w queerowo-kampowej aurze inspirowanej wczesną twórczością słynnego hiszpańskiego reżysera filmowego Pedro Almodóvara. Z jego filmów pochodzą wszystkie piosenki wkomponowane w fabułę sztuki, do melodii których zostały napisane polskie teksty (nie tłumaczone z wersji oryginalnych).

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek

OBSADA:

LOLA:
Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:
Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:
Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:
Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

piątek, 19 grudnia 2025

Godzina:

20:00
sobota, 20 grudnia 2025
Poster spektaklu
Café Luna
Jest to słowno-muzyczna i komediowo-liryczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Ten odwieczny, wręcz sztampowy temat został tu zaprezentowany w niekonwencjonalny sposób - w queerowo-kampowej aurze inspirowanej wczesną twórczością słynnego hiszpańskiego reżysera filmowego Pedro Almodóvara. Z jego filmów pochodzą wszystkie piosenki wkomponowane w fabułę sztuki, do melodii których zostały napisane polskie teksty (nie tłumaczone z wersji oryginalnych).

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek

OBSADA:

LOLA:
Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:
Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:
Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:
Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 20 grudnia 2025

Godzina:

20:00
środa, 31 grudnia 2025
Poster spektaklu
Café Luna

Spędź Sylwestra w świecie, gdzie tęsknoty tańczą z pragnieniami, a miłość – ta prawdziwa, szalona i nieokiełznana – przychodzi wtedy, gdy nikt się jej nie spodziewa! Zapraszamy na wyjątkowy wieczór sylwestrowy w Teatrze KTO: słowno-muzyczny, komediowo-liryczny i porywający spektakl „Café Luna”, inspirowany barwnym i przewrotnym duchem wczesnych filmów Pedro Almodóvara.

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Czy miłość nadejdzie? A jeśli tak – to w jakiej postaci?
Jedno jest pewne: ta noc będzie niezwykła.

Po spektaklu zapraszamy na noworoczny toast i wspólne życzenia. W blasku świateł i wśród ludzi, którzy kochają teatr – przywitamy razem Nowy Rok z nadzieją na to, co najpiękniejsze.


Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek


OBSADA: 

LOLA:

Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:

Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:

Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:

Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

środa, 31 grudnia 2025

Godzina:

20:00
czwartek, 15 stycznia 2026
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 15 stycznia 2026

Godzina:

20:00
piątek, 16 stycznia 2026
Poster spektaklu
Teoria zmęczenia
Pracujemy coraz więcej, przekraczamy możliwości ludzkiego organizmu, według badań co piąty z nas odczuwa objawy wyczerpania. Przesyt możliwości, zmęczenie i dławienie się w obliczu nadmiaru to rodzaj przemocy neuronalnej ufundowanej nam przez system. Może to już najwyższy czas na zmianę i zwrot w stronę umiaru i odpoczynku?

Reżyseria i tekst: Bartłomiej Juszczak

Scenografia, wideo, światło: Jakub Kotynia 

Muzyka: Michał Smajdor

Kostiumy: Kamila Wdowska

Choreografia: zespół

Występują: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Jan Sarata

Projekt realizowany ze środków pochodzących ze „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl współfinansowany przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach programu Fundusz na Start.

fot. Robert Siwek

Czas trwania:

90 minut

Data:

piątek, 16 stycznia 2026

Godzina:

20:00
sobota, 17 stycznia 2026
Poster spektaklu
Bertolt Brecht. Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Bohaterki spektaklu „Uczycie nas, jak suknie się podnosi” mimo odebrania im personaliów, pozbawienia imion i nazwisk, pełne są najrozmaitszych uczuć i emocji. Od miłości, seksualnych pragnień aż po wściekłość i zdradę. W songach brawurowo wykonanych przez aktorki i aktorów krakowskich scen, kryją się echa minionych dekad, burzliwej historii oraz polityki mającej wpływ na codzienność zwykłego zjadacza chleba.

Stylizacje i kostiumy inspirowane powojenną burleską, przenoszą w klimat ubiegłego wieku. Na scenie rządzą cztery kobiety – dzieli je wiele, ale łączy jeszcze więcej. Wspólnym głosem malują ponadczasowy portret kobiecości – pełnej sprzeczności, siły i wrażliwości.

To muzyczna podróż do lat ubiegłych, która zadaje pytania o naszą teraźniejszość. Czy świat, w którym żyjemy, naprawdę różni się od tego, co było? A może nadzieja na zmianę wciąż tli się w tej samej melodii życia?

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada:

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 17 stycznia 2026

Godzina:

20:00
środa, 21 stycznia 2026
Poster spektaklu
Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu

Spektakl „Sen o Podgórzu czyli pan Bednarski spaceruje do połowy mostu” jest próbą przyjrzenia się geniuszowi miejsca, zrodzonemu ze zdarzeń, mitów, legend i ludzkich losów. Ale nie z perspektywy historycznej, którą w sposób naturalny narzucałaby okrągła, 110 rocznica połączenia Podgórza i Krakowa. Postanowiliśmy bowiem opowiedzieć o mieście tak, jakby było ono bohaterem  snu, czasem bajki, a czasem po prostu inspiracją do tworzenia własnych wariacji na jego temat. Z tej decyzji w sposób oczywisty wyniknęła też i ta, że nasz „Sen o Podgórzu…” musi być spektaklem muzycznym. O napisanie piosenek poprosiliśmy Andrzeja Sikorowskiego, nie tylko wybitnego twórcę wielu przebojów, ale także Podgórzanina. Andrzej Sikorowski napisał dla nas sześć tekstów, a do dwóch skomponował również muzykę.

Niemal przez cały spektakl nie milknie także oryginalna muzyka Aleksandra Brzezińskiego. Pozwala na to forma przedstawienia, którą trudno jednoznacznie zdefiniować, gdyż zawiera w sobie elementy charakterystyczne dla np. opery, rewii, musicalu.

Scenariusz i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka oryginalna, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Teksty piosenek i kompozycja dwóch utworów: Andrzej Sikorowski
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Multimedia: Wojciech Kapela
Ruch aktora w masce: Krzysztof Falkowski
Głos maski: Jacek Wojciechowski
Głos Cesarza: Artur Dziurman
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek

W obsadzie:
Katarzyna Chlebny, Grzegorz Łukawski, Jacek Strama, Karolina Daniec-Franczyk, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Bartek Cieniawa

Zespół muzyczny Asy z Rękawki w składzie:
Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 21 stycznia 2026

Godzina:

20:00
sobota, 24 stycznia 2026
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 24 stycznia 2026

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

sobota, 24 stycznia 2026

Godzina:

20:00
czwartek, 29 stycznia 2026
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 29 stycznia 2026

Godzina:

20:00
piątek, 30 stycznia 2026
Poster spektaklu
Café Luna
Jest to słowno-muzyczna i komediowo-liryczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Ten odwieczny, wręcz sztampowy temat został tu zaprezentowany w niekonwencjonalny sposób - w queerowo-kampowej aurze inspirowanej wczesną twórczością słynnego hiszpańskiego reżysera filmowego Pedro Almodóvara. Z jego filmów pochodzą wszystkie piosenki wkomponowane w fabułę sztuki, do melodii których zostały napisane polskie teksty (nie tłumaczone z wersji oryginalnych).

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek

OBSADA:

LOLA:
Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:
Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:
Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:
Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

piątek, 30 stycznia 2026

Godzina:

20:00
sobota, 31 stycznia 2026
Poster spektaklu
Café Luna
Jest to słowno-muzyczna i komediowo-liryczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Ten odwieczny, wręcz sztampowy temat został tu zaprezentowany w niekonwencjonalny sposób - w queerowo-kampowej aurze inspirowanej wczesną twórczością słynnego hiszpańskiego reżysera filmowego Pedro Almodóvara. Z jego filmów pochodzą wszystkie piosenki wkomponowane w fabułę sztuki, do melodii których zostały napisane polskie teksty (nie tłumaczone z wersji oryginalnych).

W Café Luna, dziwnej knajpce na końcu świata, cztery kobiety co noc czekają na miłość. Czasem kpią, czasem płaczą, czasem śmieją się aż do łez. W rytmie piosenek z filmów Almodóvara – z nowymi polskimi tekstami – przeniosą Was w przestrzeń wspomnień, pragnień, magii i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Bo gdy życie staje się melodramatem, najlepiej zamienić je w musical… nawet jeśli to musical o złamanych sercach.

Autorka sztuki i tekstów piosenek: Anna Burzyńska
Reżyseria: Józef Opalski
Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Ruch sceniczny: Wojciech Dolatowski
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda
Reżyseria światła: Michał Drozd
Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska
Asystentka reżysera: Aleksandra Konior-Gapys
Producentka: Urszula Swałtek

OBSADA:

LOLA:
Marta Zoń (18 grudnia, 31 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Małgorzata Hachlowska (19 grudnia, 20 grudnia)

CARMELA:
Bożena Zawiślak-Dolny

ROSITA:
Sylwia Chludzińska (18 grudnia, 19 grudnia, 30 stycznia, 31 stycznia)
Anna Branny (20 grudnia, 31 grudnia)

BIANCA:
Aleksandra Konior-Gapys

EMMA:
Katarzyna Galica

RICARDO:
Paweł Wolsztyński (18 grudnia, 31 grudnia, 31 stycznia)
Filip Owczarek (19 grudnia, 20 grudnia, 30 stycznia)

Zespół muzyczny Gran Ganga w składzie:
Aleksander Brzeziński
Damian Mielec
Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 31 stycznia 2026

Godzina:

20:00