Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
piątek, 23 lutego 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 23 lutego 2024

Godzina:

19:00
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
Katarzyna Chlebny, Bob Marley, Rita Marley z muzyką na żywo w wieczór sylwestrowy w Teatrze KTO!

Zapraszamy Państwa na przedstawienie z muzyką na żywo – „Byłam żoną Boba Marleya” z uwielbianą przez krakowską publiczność Katarzyną Chlebny w roli tytułowej. Jej scenicznych wcieleń zliczyć nie sposób. Była już Korą, Ewą Demarczyk, a u nas wcieli się w towarzyszkę życia największej gwiazdy muzyki reggae Boba Marleya.
Równoprawną bohaterką sylwestrowego wieczoru stanie się muzyka. Zabrzmi ona m.in. w piosenkach przy akompaniamencie zespołu Mamas & Trawas. Usłyszą Państwo znane i lubiane: „Is This Love”, „No Woman, No Cry”, „One Love” i „Could You Be Loved”.

Ten spektakl to prawdziwa muzyczna uczta po brzegi wypełniona miłością. Tradycyjnie tuż po przedstawieniu wspólnie wzniesiemy noworoczny toast.

Autorka monodramu

Małgorzata Jantos

Reżyseria i dramaturgia

Paweł Szumiec

Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje

Aleksander Brzeziński

Scenografia

Marek Braun

Kostiumy

Jolanta Łagowska-Braun

Wykonanie kostiumów

Elżbieta Kwasek

Multimedia

Wojtek Kapela

Producentka, asystentka reżysera

Małgorzata Kasińska



Występuje

Katarzyna Chlebny w roli Rity Marley

Muzyka na żywo

Mamas & Trawas

w składzie: Aleksander Brzeziński, Jakub Nieć, Damian Mielec.



Czas trwania
75 min

Premiera
27 stycznia 2023, Kraków

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 23 lutego 2024

Godzina:

19:00
sobota, 24 lutego 2024
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 24 lutego 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 25 lutego 2024
Poster spektaklu
Zorza córka morza
Spektakl dla dzieci od lat 5.

Niemal sto lat temu Artur Oppman napisał historię o malutkiej dziewczynce - Zorzy, która traci ojca wskutek nieszczęśliwego wypadku. Rybak któregoś dnia wypłynął w morze na łowy, by zapewnić pożywienie dla swej rodziny, i zaginął, porwany przez sztorm. Poruszona córka bez zastanowienia wyruszyła na poszukiwania ukochanego taty. Kogo spotkała na swej drodze? Czy odnalazła rybaka?

Tekst i reżyseria, muzyka: Marcin Marzec

Lalki, scenografia: Marcin Marzec, Patrycja Makowska Marzec 

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 25 lutego 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 25 lutego 2024

Godzina:

13:15
poniedziałek, 26 lutego 2024
Poster spektaklu
Weselisko. Od nowa.

Performatywne czytanie satyrycznego tekstu Bronisława Maja na motywach narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Przez was – naród podzielony,
Każdy ciągnie w swoją stronę,
Jak to sukno!

Niezależnie od dziejowego momentu, w którym się znajdujemy – po jednych i przed kolejnymi wyborami – nasz narodowy dramat trwa w najlepsze.
Na wskroś podzielone społeczeństwo zastygło w być może ostatnim tańcu. Jedni bezpowrotnie utracili zdolność do zabawy, inni tylko w niej upatrują sensu. O jakimkolwiek dialogu nie może być mowy – dwie wrogie sobie narracje wykluczają możliwość przemówienia jednym głosem. Bal trwa, muzyka najniższych lotów rozbrzmiewa, a chwiejny krok zbiera coraz szersze żniwo. Czy już na zawsze pozostaniemy skazani na mariaż inteligencji z głupotą i zaangażowania z totalną biernością?

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 26 lutego 2024

Godzina:

19:00
piątek, 1 marca 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

piątek, 1 marca 2024

Godzina:

19:00
sobota, 2 marca 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 2 marca 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 3 marca 2024
Poster spektaklu
Pan Twardowski
Każdy z nas ma jakie marzenia. Jedni chcieliby być bardzo mądrzy, inni chcieliby latać, a jeszcze inni marzą o tym, żeby mieć mnóstwo złota i diamentów. Pan Twardowski chciał wszystko na raz. Przemieszczać się z szybkością światła, latać w kosmos, rozmawiać z duchami, zamieniać kamień w złoto… Gotów był zapłacić  za to każdą cenę… Nawet oddać duszę diabłu!

Zapraszamy do pracowni pana Twardowskiego na magiczną opowieść o niezwykłych przygodach krakowskiego Alchemika.

Spektakl teatru cieni dla dzieci od 5 roku życia.

Reżyseria Dagmara Żabska

Scenografia Agnieszka Polańska

Kostiumy Ewa Woźniak

Muzyka Andrzej Bonarek

Koncepcja Pracowni pana Twardowskiego Agnieszka Polańska Piotr Idziak

Produkcja Marta Hankus

Obsada: Luna Sawka i Denis Lemajkin 

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 3 marca 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 3 marca 2024

Godzina:

13:15
czwartek, 7 marca 2024
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 7 marca 2024

Godzina:

19:00
piątek, 8 marca 2024
Poster spektaklu
Dzień Kobiet w Teatrze KTO - Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl, który powinna zobaczyć każda kobieta!

Po spektaklu zaprosimy wszystkich, na uwielbiany przez większość kobiet, aperitif włoskiego pochodzenia.

Podczas przygotowania się do roli Rity Marley przez cały czas towarzyszyła mi złość i ogromna niezgoda. Czując jej uległość, poświęcenie i oddanie, z jednej strony przeżywałam tę szlachetność, ale z drugiej strony coś we mnie krzyczało: „Powiedz stop! Uwolnij się! Masz jedno życie i prawo, wręcz obowiązek walczyć o swoje miejsce! O szczęście, spokój, szacunek! Nie odpuszczaj!” Rita - żona Boba Marleya - z uśmiechem kryjącym łzy przedstawia nam swoją historię - historię zakochanej, gotowej do poświęceń dziewczyny, która dla miłości jest w stanie zrezygnować z siebie, ze swoich marzeń, z czasem skazanej na zdrady, na odrzucenie, wykorzystanie i życie w cieniu mężczyzny, który sprowadza ją do roli, w jakiej nie powinna nigdy się czuć żadna kobieta. Zarówno na scenie, jak i w życiu- była tylko tłem jego Blasku - „ tą od chórków”… – Katarzyna Chlebny dla magazynu Twój styl.

W trakcie spektaklu zabrzmią największe hity Boba Marleya i Rity Marley (np. „Is This Love”, „No Woman, No Cry”), wykonywane na żywo przez zespół Mamas & Trawas.


Autorka monodramu: Małgorzata Jantos
Reżyseria i dramaturgia: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Wykonanie kostiumów: Elżbieta Kwasek
Multimedia: Wojtek Kapela
Występuje: Katarzyna Chlebny w roli Rity Marley
Muzyka na żywo: Mamas & Trawas w składzie: Aleksander Brzeziński, Jakub Nieć, Damian Mielec

fot. Piotr Kubic

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 8 marca 2024

Godzina:

19:00
sobota, 9 marca 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 9 marca 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 10 marca 2024
Poster spektaklu
Pod kolor
„Pod kolor” jest autorskim spektaklem dla dzieci powyżej drugiego roku życia, w którym eksperymentujemy z kolorem, kształtem, fakturą. Szukamy skojarzeń słownych, budując proste komunikaty i dialogi. Naszą przestrzeń tworzy abstrakcyjna konstrukcja z poduszek – wielkie kolorowe łóżko, po którym można skakać, można wylegiwać się w nim, odkrywać i rozbudzać wyobraźnię do nowych przygód. Ożywiamy wszystkie formy, co stwarza nieograniczone pole do szalonej zabawy.

Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Scenografia i kostiumy: Dariusz Panas
Wiek widzów: 2 +
Czas trwania spektaklu: 45 minut

Czas trwania:

30 minut

Data:

niedziela, 10 marca 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 10 marca 2024

Godzina:

13:15
czwartek, 14 marca 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

czwartek, 14 marca 2024

Godzina:

19:00
piątek, 15 marca 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

piątek, 15 marca 2024

Godzina:

19:00
sobota, 16 marca 2024
Poster spektaklu
Arcadia
Nieograniczona i jakże precyzyjna jest wyobraźnia Jerzego Zonia. Stworzył (Zoń) jedną opowieść, w której mieszają się groteska, elementy komiczne i tragiczne.
Wacław Krupiński, dziennikarz, krytyk

Ale przecież istnieje Arcadia… Dlatego przedstawienie Zonia wcale nie jest pesymistyczne. Przywołuje na twarzach uśmiech.
Magdalena Huzarska-Szumiec, dziennikarka

Mądry, przejmujący, wzruszający spektakl.
Józef „Żuk” Opalski, reżyser teatralny, teatrolog, literaturoznawca, publicysta

Siłą najnowszej premiery KTO jest grupa. Zespół tworzący „Arcadię” działa jak dobrze nakręcony mechanizm. (…) „Arcadia” to spektakl krótki, intensywny i wybijający widzów z tradycyjnego odbioru przedstawienia teatralnego.
Piotr Gaszczyński, recenzent

Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki.
Janusz M. Paluch, dziennikarz, pisarz

Spektakl inspirowany jest poezją Tadeusza Różewicza, jego poematem „Et in arcadia ego” opublikowanym w latach 60-tych XX wieku w tomie „Głos Anonima”. Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki. Zawsze podziwiam precyzję sztuki aktorskiej, techniczną dokładność i skrupulatność realizowanych scen, od których często zależy bezpieczeństwo aktorów. Niekiedy, poprzez interakcje z widownią, zaskakują nas, stawiając w niezręcznej, mało komfortowej, sytuacji. Tak jest w tym spektaklu…

Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne
Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia
Eryk Makohon
Kompozycja utworu „Viva la arcadia”
Michał Warmusz
Aranżacja utworu „Rezerwa”
Janusz Grzywacz
Scenografia
Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy
Jolanta Łagowska-Braun, Elżbieta Kwasek
Występują
Magdalena Dymsza, Paulina Lasyk, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Sławomir Bendykowski, Bartek Cieniawa, Krzysztof Cybulski, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc

fot. Klaudyna Schubert

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 16 marca 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 17 marca 2024
Poster spektaklu
Czerwony Kapturek
Teatr Nemno (Rzeszów)
spektakl dla dzieci w wieku 4+

Pewien krawiec chciał uszyć nowe ubrania dla dzieci, niestety zabrakło mu materiału. Został tylko czerwony aksamit. Ten niezwykły materiał przywołuje mu wspomnienie o pewnej Babci, która bardzo kochała swoją wnuczkę. Krawiec postanawia opowiedzieć ich historię i na oczach widzów kreuje świat baśni.
Spektakl inspirowany baśnią Braci Grimm.
Reżyseria: Henryk Hryniewicki
Scenografia: Dagmara Jemioła - Hryniewicka
Muzyka: Marek Papaj
Premiera: 4 grudzień 2016 rok

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 17 marca 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 17 marca 2024

Godzina:

13:15
poniedziałek, 18 marca 2024
Poster spektaklu
Weselisko. Od nowa.

Performatywne czytanie satyrycznego tekstu Bronisława Maja na motywach narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Przez was – naród podzielony,
Każdy ciągnie w swoją stronę,
Jak to sukno!

Niezależnie od dziejowego momentu, w którym się znajdujemy – po jednych i przed kolejnymi wyborami – nasz narodowy dramat trwa w najlepsze.
Na wskroś podzielone społeczeństwo zastygło w być może ostatnim tańcu. Jedni bezpowrotnie utracili zdolność do zabawy, inni tylko w niej upatrują sensu. O jakimkolwiek dialogu nie może być mowy – dwie wrogie sobie narracje wykluczają możliwość przemówienia jednym głosem. Bal trwa, muzyka najniższych lotów rozbrzmiewa, a chwiejny krok zbiera coraz szersze żniwo. Czy już na zawsze pozostaniemy skazani na mariaż inteligencji z głupotą i zaangażowania z totalną biernością?

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 18 marca 2024

Godzina:

19:00
środa, 20 marca 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

środa, 20 marca 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 21 marca 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

czwartek, 21 marca 2024

Godzina:

19:00
piątek, 22 marca 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

piątek, 22 marca 2024

Godzina:

19:00
sobota, 23 marca 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 23 marca 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 24 marca 2024
Poster spektaklu
Kura Kokolina i tajemnicze jajo
Teatr Lala Baja (Kraków). Spektakl dla dzieci w wieku 3+.

Pewnego dnia Kura Kokolina znajduje na swojej drodze wielkie jajo. Wykluwa się z niego małe, dziwne stworzenie. Kokolina chce rozwiązać zagadkę i dowiedzieć się kim jest jej nowy przyjaciel, więc zabiera go w podróż. Czy bohaterom uda się odkryć tajemnicę wielkiego jaja? Czego jeszcze dowiedzą się podczas wspólnej podróży?
Zapraszamy na 45minut niezapomnianej zabawy z muzyką na żywo. Podczas tej wspólnej podróży dzieci uczą się ciekawostek ze świata dinozaurów, a także mają okazję pobawić się w małych detektywów i razem z nami rozwiązać tę przedziwną zagadkę!

Scenariusz, reżyseria, muzyka: Agnieszka Gola i Lidia Baściuk 
Choreografia: Agnieszka Gola



Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 24 marca 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 24 marca 2024

Godzina:

13:15
Poster spektaklu
Mewa o imeniu Jonathan Livingston
“Mewa o imeniu Jonathan Livingston” Richarda Bacha umacnia w każdym z nas przekonanie o nieograniczonych możliwościach człowieka. Bohater książki - Jonathan - jest uosobieniem pragnień, które drzemią w każdym człowieku.
Wśród tysięcy mew, zajętych wyłącznie walką o władzę i komfort, Jonathan wydaje się szalony: nie interesuje go władza ani honor. Kocha latanie bardziej niż cokolwiek innego na świecie. Jego miłość do latania prowadzi go ciernistą ścieżką, na której wznosi się i upada, uczy się o sobie i uczy innych.

Scenariusz – Oleksiy Hilski,

Reżyseria – Svitlana Kelbukova,

Muzyka – Florian Christl, Chad Lawson, Claude Debussy, Max Richter, Okean Elzy

Choreografia – Yelyzaveta Kozachuk


Językiem przedstawienia jest polski i ukraiński.
Młodzieżowy Teatr Społeczny "Jedność" powstał w styczniu 2023 roku w ramach zajęć dla nastolatków w Fundacji Jedność. My, nauczyciele fundacji, szukaliśmy narzędzia do edukacji nastolatków. Ważne było dla nas, aby młodzi ludzie nie tylko przeżyli i przemyśleli traumy wojny, przystosowali się do polskiej społeczności, ale także zaczęli szukać okazji do publicznej rozmowy o świecie, w którym żyjemy dzisiaj i o tym, jak stworzyć inną przyszłość.

Nasz teatr jest przestrzenią wielokulturową. Ważne jest dla nas, aby młodzi ludzie z różnych kultur łączyli się poprzez wspólne cele: lepsze zrozumienie siebie i zmieniającego się świata wokół nich, pokazanie kwestii społecznych i przełamanie stereotypowego postrzegania innych kultur oraz umożliwienie widzom przeżywania uczuć i myśli wraz z aktorami. 

Czas trwania:

40 minut

Data:

niedziela, 24 marca 2024

Godzina:

18:00
środa, 27 marca 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

środa, 27 marca 2024

Godzina:

19:00
środa, 3 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

środa, 3 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 4 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

czwartek, 4 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
piątek, 5 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

piątek, 5 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
sobota, 6 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 6 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 7 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Dobry las
Teatr Gry i Ludzie/Katowice
spektakl dla dzieci 3+

Dobry las to miejsce magiczne, cudowne. Tutaj wszystkie zwierzęta żyją w zgodzie. Jednak decyzją pewnego Ministra, las ma zostać wycięty, a w jego miejscu ma zostać wybudowany… sklep!

Wszystkich mieszkańców Dobrego lasu czeka tułaczka. Łoś Grzegorz i jeż Michał także wyruszają na poszukiwanie nowego domu. Wpadają na pomysł by się przebrać za… tego wam już nie zdradzimy. Możemy tylko zapewnić, że wszystko dobrze się kończy, a łoś i jeżyk po licznych przygodach znów są u siebie. Może jeszcze tylko taka ciekawostka: jeż Michał nie jest zwyczajnym jeżem - to jest jeż różowy!

Autor i reżyser: Maciej Nogieć
Muzyka i ruch sceniczny: Barbara Dutkiewicz
Kostiumy: Anna Kandziora
Występują: Alicja Szymkiewicz, Grzegorz Lamik, Michał Piotrowski
Ilustracje: Alicja Kocurek
Animacje: Anita Szczurowska
Realizacja techniczna: Dawid Katolik

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 7 kwietnia 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 7 kwietnia 2024

Godzina:

13:15
środa, 10 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

środa, 10 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
piątek, 12 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa - PREMIERA
„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

0 minut

Data:

piątek, 12 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
sobota, 13 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa
„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 13 kwietnia 2024

Godzina:

20:00
niedziela, 14 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Pjoter i Dźwiękomat: Baśnie Braci Grimm. Odsłona III
Czy pamiętacie czas sprzed tabletów, telefonów, komputerów… Czas książek czytanych wieczorem do poduszki, nielicznych bajek na winylowych płytach? Kiedy głos mamy, taty, babci stwarzał całe światy… Baśniowe, kolorowe, czasem może nawet odrobinę straszne… Czas olbrzymów, Calineczek, wędrownych zawadiaków… i powracającego pytania „i co dalej?” A gdyby tak spróbować w Małych Ludziach na nowo zaszczepić tę fascynację opowieściami? Gdyby pozbierać wykradzioną z książek magię i podać ją na scenie — skupioną, zaczarowaną, odrobinę szaloną — tworzoną tu i teraz, wzbogaconą o odrobinę teatralnej tajemnicy i powstające na ich oczach szalone dźwięki i melodie. A jednocześnie — zostawiając miejsce dla wyobraźni, dając Małym Ludziom szansę na stworzenie w głowie bohaterów, wyobrażenie sobie całego, prywatnego świata, bez plastikowych podpowiedzi ze świecącego pudełka w salonie. Nasz cykl zaczynamy od świata baśni braci Grimm, w snutych na scenie opowieściach — splatając dobrodziejstwa współczesnej techniki audio—wizualnej w skonstruowanym w tym celu Dźwiękomacie, a jednocześnie cały czas trzymając się analogowej, papierowej, szeleszczącej… książki. Porywając od czasu do czasu Małych Ludzi, by mogli ją współtworzyć, a może nawet coś w tych historiach zmienić… Jak dawne opowieści przy ognisku, jak skrzeczący bujany fotel babci, jak czytane z wypiekami na twarzy, przy świecy, a może z latarką, pod kołdrą, pierwsze historie…

Takie… Czytanie 2.0.

A czytał, grał, śpiewał i wydawał najdziwniejsze dźwięki będzie Pjoter i jego, mieniący się setką lampek i wijący tuzinem tajemniczych kabli Dźwiękomat.

Czas trwania:

0 minut

Data:

niedziela, 14 kwietnia 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 14 kwietnia 2024

Godzina:

13:15
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa
„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

0 minut

Data:

niedziela, 14 kwietnia 2024

Godzina:

20:00
środa, 17 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 17 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 18 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 18 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
piątek, 19 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

piątek, 19 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
sobota, 20 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

sobota, 20 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 21 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Koty trzy w podróży
Teatr Gry i Ludzie/Katowice
spektakl dla dzieci 3+
"Koty trzy w podróży" to zabawne perypetie trzech kolorowych kotów, które spotykają się w jednym przedziale pociągu. Trochę tam tłoczno i niewygodnie, ale jak się okaże, nic nie przeszkodzi dotrzeć bohaterom do celu. Spektakl wprowadzi wszystkich w lekki, wakacyjny nastrój, a kocie piosenki może okażą się wakacyjnym super hitem.

tekst i reżyseria Ania Kandziora
obsada: Alicja Szymkiewicz, Justyna Świętojańska, Ania Kandziora
kompozycje muzyczne i nagrania Szymon Suchoń
scenografia Maciej Nogieć, Ania Kandziora
realizacja techniczna Szymon Strużek
projekt plakatu Alicja Kocurek

Czas trwania:

40 minut

Data:

niedziela, 21 kwietnia 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 21 kwietnia 2024

Godzina:

13:15
niedziela, 28 kwietnia 2024
Poster spektaklu
Owieczka Bella
Teatr Gili-Gili/Poznań
spektakl dla dzieci 3+

Daleko, za górami, za lasami, za rwącymi potokami, na zielonej łące pasła się owca. Właściwie owieczka. Była tak mała, że można ją było pomylić z ciasteczkiem, a nazywała się Bella. Wiodła ze swoim pasterzem spokojne życie, jednak ciągle marzyła o tym, by być duża. Buntując się przed goleniem, uciekła z domu, by poszukać recepty na szczęście. Lecz czy zawsze wiemy, o czym marzymy? Duża owca daje mnóstwo runa, nie boi się lisa, ale potrafi wyrządzić też wiele szkód!

scenariusz, reżyseria: Igor Fijałkowski
muzyka: Paweł Głosz
występują: Ewa Rurarz, Igor Fijałkowski

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 28 kwietnia 2024

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty twórcze do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 6
Czas trwania 90 minut

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 28 kwietnia 2024

Godzina:

13:15
poniedziałek, 29 kwietnia 2024
Brak grafiki
B.Maj "KATA-STROFY ARCY-MISTRZÓW" Szok. To naprawdę wiersze Szymborskiej, Miłosza, Herberta, Wojaczka i innych geniuszy.
Cykl performatywnych czytań poetyckich "Świat między wierszami" to niebywała okazja, by ocalić od zapomnienia polską i światową sztukę słowa.
W 47. sezonie zaczęliśmy od czytania jednego z najważniejszych narodowych tekstów kultury jakim jest autorska reinterpretacja „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego z gwiazdorską obsadą ludzi ze świata krakowskiej kultury. Anna Polony w roli „Ciotuni” przybliżyła nam zaś język Aleksandra Fredry.
W naszym nowym cyklu zrywamy z nudą odczytań klasycznych tekstów i zachęcamy do żarliwej dyskusji wokół nich.
W ramach czytań Bronisław Maj, poeta, eseista i krytyk literacki dokona autorskiego wyboru najciekawszych utworów poetyckich i opatrzy je krytycznym, niejednokrotnie humorystycznym komentarzem. Na scenie towarzyszyć mu będą najwybitniejsi aktorzy polskich scen teatralnych.
Zapraszamy do wspólnej refleksji i twórczej reinterpretacji dzieł poetyckich.

Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Zoń
Prowadzenie: Bronisław Maj
Wystąpią: Urszula Grabowska, Juliusz Chrząstowski

Czas trwania:

0 minut

Data:

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Godzina:

19:00
piątek, 3 maja 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

piątek, 3 maja 2024

Godzina:

19:00
sobota, 4 maja 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 4 maja 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 9 maja 2024
Brak grafiki
Listy do Mileny
Listy 38 - letniego Franza Kafki do 24 - letniej Mileny Jesenskiej, czeskiej dziennikarki i tłumaczki mieszkającej w Wiedniu, są zapisem głębokiego porozumienia, niespełnionej miłości i jednocześnie lustrem, w którym przegląda się walczący z własnymi upiorami i bezsennością autor ,,Procesu”.

,,Listy do Mileny” uznawane są za jeden z najpiękniejszych tekstów o miłości w historii literatury. Zbiór listów Kafki (listy Mileny autor ,,Procesu” spalił) jest świadectwem historii uczucia i jednocześnie uniwersalną opowieścią przedstawiającą etapy związku: od fascynacji, pełni miłości, aż do kryzysu, zdystansowania i gorzkiej samoświadomości.

Spektakl realizowany jest z udziałem aktorów – seniorów w ramach projektu KTO?Senior!
Scenariusz spektaklu oparty zostanie na fragmentach listów Franza Kafki, artykułach Mileny Jesenskiej oraz tekstach własnych członków zespołu.

Reżyseria / adaptacja ,,Listów do Mileny" Franza Kafki: Maciej Gorczyński
Obsada, kostiumy, dramaturgia muzyczna: Uczestnicy warsztatów KTO?Senior!
Scenariusz: Maciej Gorczyński i uczestnicy warsztatów KTO?Senior!
Tłumaczenie ,,Listów do Mileny” Feliks Konopka

Czas trwania:

0 minut

Data:

czwartek, 9 maja 2024

Godzina:

19:00
piątek, 10 maja 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

piątek, 10 maja 2024

Godzina:

19:00
sobota, 11 maja 2024
Poster spektaklu
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon

Przekład
Mira Michałowska

Reżyseria
Paweł Szumiec

Scenografia
Marek Braun

Kostiumy
Jolanta Łagowska

Muzyka
Aleksander Brzeziński

Projekcje wideo
Wojciech Kapela

Asystent reżysera
Rafał Sadowski

Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)

Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie

Premiera
20 i 21 lutego 2021

Czas trwania:

105 minut

Data:

sobota, 11 maja 2024

Godzina:

19:00
środa, 15 maja 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

środa, 15 maja 2024

Godzina:

19:00
piątek, 17 maja 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 17 maja 2024

Godzina:

19:00
sobota, 18 maja 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 18 maja 2024

Godzina:

19:00
środa, 22 maja 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

środa, 22 maja 2024

Godzina:

19:00
piątek, 24 maja 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

piątek, 24 maja 2024

Godzina:

19:00
sobota, 25 maja 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 25 maja 2024

Godzina:

19:00
poniedziałek, 27 maja 2024
Brak grafiki
"POKOCHAJMY SZARLATANÓW" Krwawa waśń lirycza: Jojne Tuwim - Kostuś Gałczyński
Cykl performatywnych czytań poetyckich "Świat między wierszami" to niebywała okazja, by ocalić od zapomnienia polską i światową sztukę słowa.
W 47. sezonie zaczęliśmy od czytania jednego z najważniejszych narodowych tekstów kultury jakim jest autorska reinterpretacja „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego z gwiazdorską obsadą ludzi ze świata krakowskiej kultury. Anna Polony w roli „Ciotuni” przybliżyła nam zaś język Aleksandra Fredry.
W naszym nowym cyklu zrywamy z nudą odczytań klasycznych tekstów i zachęcamy do żarliwej dyskusji wokół nich.
W ramach czytań Bronisław Maj, poeta, eseista i krytyk literacki dokona autorskiego wyboru najciekawszych utworów poetyckich i opatrzy je krytycznym, niejednokrotnie humorystycznym komentarzem. Na scenie towarzyszyć mu będą najwybitniejsi aktorzy polskich scen teatralnych.
Zapraszamy do wspólnej refleksji i twórczej reinterpretacji dzieł poetyckich.

Scenariusz: Bronisław Maj
Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Zoń 

Czas trwania:

0 minut

Data:

poniedziałek, 27 maja 2024

Godzina:

19:00