KUP KARNET TEATRALNY

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
niedziela, 8 września 2024
Poster spektaklu
SZEKSPIRIE

SZEKSPIRIE

Krakowski Teatr Tańca

 
Kompleks Ofelii, efekt Lady Makbet, tragedia Julii. Kobiecym bohaterkom Szekspira często przypisuje się obłęd i niestabilność. Popularność kobiecego szaleństwa sięga daleko poza dzieło Szekspira i staje się doświadczeniem z ciekawością analizowanym przez kolejnych twórców. W spektaklu próbujemy wyobrazić sobie kontekst doświadczenia “szalonych” bohaterek. Obłęd staje się dla nas fascynującym obrazem, a  i nierzadko poszukujemy w nim strategii emancypacyjnych. Często jednak bohaterki te działają w pojedynkę. A co, gdyby dokonać przemieszczeń i za pomocą ruchu spotkać je w jednej przestrzeni? 

Szekspirie to taneczny kolaż alternatywnych wyobrażeń na temat bohaterek z tragedii Szekspira i ich współistnienia. Tancerki Krakowskiego Teatru Tańca tworzą ruchowe interpretacje zdezorganizowanych myśli Ofelii, Lady Makbet i Julii, odkrywając nieznane obszary postaci literackich i nas samych

Punktem wyjścia w tworzeniu spektaklu stały się obiekty, które razem z wizualizacjami i  ciałami performerek budują architekturę przestrzeni, tej scenicznej i tej wyobrażonej. Czy przywołując Ofelię, Lady Makbet i Julię jesteśmy w stanie wskazać architekturę ich pokoi? A co, gdyby rzeczywiście pojawić się z wizytą u Julii w Weronie? A co, jeżeli bohaterki naprawdę chciałyby przyjść w odwiedziny do Lady Makbet? W jakim wnętrzu by je przyjęła? Na czym ugościła? 

Oprócz architektury miejsc interesuje nas zagadnienie architektury ciała. Czy rozpad psychologiczny można przedstawić w formie dekompozycji fragmentów ciała? Czy dłoń Julii ocaliłaby Lady Makbet przed obłędem? Czy defragmentaryzacja ciał tych trzech bohaterek może wydarzyć się na scenie jako projekt emancypacyjny? 

 

Koncepcja i scenografia: Eryk Makohon 
Choreografia: Eryk Makohon, Agnieszka Bednarz-Tyran, Yelyzaveta Tereshonok 
Dramaturgia: Daria Kubisiak 
Muzyka: Piotr Peszat 
Wideo: Grzesiek Mart 
Performans: Agnieszka Bednarz-Tyran, Yelyzaveta Tereshonok 
Światło: Michał Wawrzyniak 
Współpraca scenograficzna: Piotr Karp 
Identyfikacja graficzna: Weronika Wawryk 
Koordynacja i produkcja: Paweł Łyskawa, Izabela Zawadzka 


Spektakl otrzymał Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego dla teatru nieinstytucjonalnego w 2024 roku.


Spektakl powstał w ramach projektu Taniec w Krakowie finansowanego ze środków Urzędu Miasta Krakowa, program: Niezależna krakowska scena tańca współczesnego. 

Fot. Grzegorz Mart

Czas trwania:

60 minut

Data:

niedziela, 8 września 2024

Godzina:

19:00
poniedziałek, 9 września 2024
Poster spektaklu
WoW

WoW

Marta Wołowiec 

 

W czasach mroku i niepokoju zastanawiamy się nad tym, czym jest przyjemność – przyjemność w życiu, przyjemność z tańczenia czy z oglądania tańca. Twórców inspiruje fenomen choreomanii – tanecznej plagi, która przez ponad dziesięć wieków pojawiała się w różnych miejscach Europy. Mania tańczenia na ulicach zgromadziła setki osób we wspólnym szalonym tańcu do wycieńczenia, do utraty przytomności, a czasem – do utraty życia. Do dziś przyczyny tych ekstatycznych ruchów kojarzone są albo z  nieświadomym zażyciem psychodelików, w postaci zatrucia sporyszem, grzybem żerującym głównie na trawach i zbożach, albo z chorobą zwaną pląsawicą. Jedna z teorii podaje także, że bezustanny taniec był skutkiem załamania nerwowego, którego przyczyną miał być specyficzny czas pełen zaraz, wojen i katastrof naturalnych. 

 

Taniec w tym kontekście jawi się jako mechanizm odreagowywania, naturalny, niepohamowany instynkt (tańca przecież nikt nie wymyślił, a każdy wie, jak tańczyć). To taniec dla wszystkich, jakkolwiek patetycznie to brzmi. Repertuar muzyczny wskazuje na spontaniczne potańcówki ze znajomymi, gdy przerzucamy się radiowymi hitami. Nagle znika wstyd, a pojawia się ekstaza. 

Weronika Nagawiecka, DIDASKALIA

 

Koncepcja, reżyseria, choreografia: Marta Wołowiec

Kreacja, performans: Marta Wołowiec, Tomasz Pomersbach

Dramaturgia: Janusz Orlik

Muzyka: Wojciech Kiwer

Reżyseria świateł: Klaudia Kasperska

Kostiumy: Dominik Więcek

Produkcja: PRZESTRZENIE SZTUKI TANIEC 2023, WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY 

Premiera: 20 WRZEŚNIA 2023, Centrum Sztuk Performatywnych | PIEKARNIA podczas Festiwalu Przestrzenie Sztuki 

 

Uwaga: W spektaklu występuje światło stroboskopowe, dym oraz głośna muzyka.  

 

www.martawolowiec.com 

Fot. Natalia Kabanow

Czas trwania:

60 minut

Data:

poniedziałek, 9 września 2024

Godzina:

19:00
wtorek, 10 września 2024
Poster spektaklu
Arcadia

Arcadia


Malownicza opowieść o życiu – muzyczna i pełna ruchu podróż przez wszystkie jego etapy, podczas której możemy zwolnić i przyjrzeć się temu, co naprawdę ważne. Przysiąść na jednej z dziewięciu ławek, które składają się na scenografię spektaklu, śmiać się w głos bądź z nostalgią spojrzeć w przeszłość. To także koncert złożony z niesamowitych brzmień, m.in.: piosenek Dead Can Dance, Steviego Wondera, Doris Day, kultowej żołnierskiej Rezerwy czy monumentalnej arii z Madame Butterfly. W klimacie lat 50. i 60. XX wieku za sprawą wspaniałych kostiumów poszukiwać będziemy arkadyjskich powidoków. Bo kraina szczęśliwości istnieje naprawdę i nosi tytuł Arcadia.

Siłą najnowszej premiery KTO jest grupa. Zespół tworzący “Arcadię” działa jak dobrze nakręcony mechanizm. (…) “Arcadia” to spektakl krótki, intensywny i wybijający widzów z  tradycyjnego odbioru przedstawienia teatralnego.

Piotr Gaszczyński, recenzent


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun, Elżbieta Kwasek
Kompozycja utworu Viva la arcadia: Michał Warmusz
Aranżacja utworu Rezerwa: Janusz Grzywacz

Obsada: Magdalena Dymsza/Karolina Daniec-Franczyk, Paulina Lasyk, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Sławomir Bendykowski, Bartek Cieniawa, Krzysztof Cybulski, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc

 

Fot. Przemysław Jendroska

Czas trwania:

60 minut

Data:

wtorek, 10 września 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 12 września 2024
Poster spektaklu
Karnet jednodniowy - sekcja konkursowa

W sekcji konkursowej festiwalu Ciało i Czas zaprezentujemy prace młodych i debiutujących twórców. Spośród licznych zgłoszeń wyłoniliśmy osiem wyjątkowych prezentacji, które reprezentują teatr tańca, ruchu, plastyki, sztuk wizualnych i performatywnych. Finałowe spektakle są artystycznymi interpretacjami festiwalowych tematów „ciała” i „czasu”.

Karnet jednodniowy umożliwia wejście na pokazy konkursowe prezentowane w danym dniu.

Spektakle w sekcji konkursowej:

12 września

Touch me

Spektakl inspirowany zmysłem dotyku. Zwracamy uwagę na jego rodzaje, przywracamy mu ważność i prowadzimy dialog o “zakazanym” zmyśle, który w dzisiejszym digitalowym świecie jest odsuwany coraz częściej na bok. Połączenie technologii, natury, sztuki i interakcji tworzy doświadczenie audiowizualne, gdzie każdy ruch tancerek staje się impulsem do tworzenia muzyki.

Choreografia i idea spektaklu: Angelika Bosacka, Eliza Bilska, Nadine Gregor

Scenografia i kostiumy: Magdalena Wolak

Muzyka: Filip Wydma

Światła: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska, Krzysztof Urban

Czas trwania: 30 minut

Przecież ja żyję jeszcze

Inspirowane książką Weroniki Murek “Uprawa roślin południowych metodą Miczurina”

że trudno pamiętać jego głos i uśmiech?
że na pogrzeb to trzeba przyjść na czarno?
że msza jest, bo trzeba, nawet jeśli w Boga nie wierzył, to trzeba?
że teraz wszystko i kapcie i parasol i okulary to jego, choć wcale ich nie używał?
że ona to chyba go nie kochała bo łzy to tylko trzy uroniła?

W tym wyobrażeniu, zmarli sami po sobie płaczą. Próbują żyć jeszcze i jeszcze aż do utraty tchu.
A po śmierci dziadka, babcia powiedziała: „Kiedyś trzeba umrzeć”. I ma rację pewnie. Jest starszą panią, a w kwestii śmierci będę ufać starszym paniom dozgonnie.

Reżyseria i choreografia: Aniela Turkot

Obsada: Aleksandra Heral, Zuzanna Meyer, Aniela Turkot, Zofia Żwirblińska (zastępstwo)

Czas trwania: 25 minut

DE (la) PRESJA

Kiedy chcesz aby twoje ciało się poruszyło, ale ono stoi jak głaz.

Gdyby tej obawy nie było, która przysparza o mdłości. (…)

Tęsknię za bielą na zębach i w sobie by znowu stać się białą kartką na której wszystko można napisać.

Opowieść o poszukiwaniu życia w chorym ciele, które przepełnione presją oczekiwań, stawia pierwsze kroki naprzód by uporać się z demonami przeszłości. Akcja toczy się na dolnym śląsku gdzie środowisko umiera pod wpływem zanieczyszczeń i obojętności mieszkańców.

Reżyseria i wykonanie: Marta Mańka

Czas trwania: 35 minut

13 września:

7

Spektakl bada siłę wyboru i jego konsekwencje przez pryzmat siedmiu grzechów głównych. W centrum historii są mężczyzna i kobieta, których przypadkowe spotkanie prowadzi ich do prób związanych z zazdrością, gniewem, pychą, chciwością, lenistwem, obżarstwem i pożądaniem. Każdy grzech ujawnia się przez ekspresyjne i dramatyczne sceny taneczne, podkreślając, że każdą ścieżkę można zmienić, podejmując właściwą decyzję.

Reżyseria, choreografia, reżyseria światła: Andrei Kamarou

Muzyka: Leszek Kołodziejski

Obsada: Studenci Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi

Czas trwania: 30 minut

Duet on cello, piano & a heartbeat

Praca jest poetycką opowieścią o traceniu, próbą uchwycenia melancholii związanej z  przemijaniem, w której przeszłość i teraźniejszość splatają się ze sobą.

Choreografia oraz wykonanie: Kacper Szklarski, Katarzyna Leszek

Kostiumy: Klaudia Ostrega

Czas trwania: 10 minut

One Hundred Falls

Upadają cywilizacje, upadają kultury, upadają autorytety, upadamy moralnie, upadamy fizycznie. Wydaje się, że cała historia ludzkości złożona jest z nagłych upadków takich jak wojny czy przewroty, ale również tych powolnych i ignorowanych jak katastrofa klimatyczna. Trudno rozróżnić kiedy upadek jest jeszcze tragedią, a kiedy już nową możliwością. Upada 206 kości i ok. 640 mięśni pomaga nam się podnieść. Już od momentu prenatalnego nasz rozwój ukierunkowany jest na stworzenie konstrukcji. To ona pozwala nam stać prosto i konsekwentnie odpychać się przed tym co nieuniknione. W  końcu to upadek jest jej przeznaczeniem.

Nasza bohaterka zatraca się w tańcu na upadłej cywilizacji, na upadłej kulturze, na upadłych autorytetach, na naszym upadku moralnym i odnajduje akceptacje swego upadającego ciała.

Koncepcja: Jakub Mędrzycki

Choreografia: Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska

Wykonanie: Ilona Gumowska

Muzyka: Marta Forsberg, Gieorgij Puchalski

Czas trwania: 35 min

Plemię

Ja, ty, my, wy, oni. 

Ja, ty, my. 

Ja, ty. 

Ja, ja, ja.. 

We współczesnym świecie “my” straciło na znaczeniu, zachodnie społeczeństwo to zbiór autonomicznych jednostek. Zniknęło archaiczne plemię, które organizowało życie ludzkie przez tysiące lat. Czy jednak zupełnie? A może jesteśmy ze sobą wciąż połączeni? Istnieje wciąż tajemnicza sfera snów, która jest jak nić splatająca obrazy z naszych snów, motywów wędrujących ode mnie do ciebie. To zbiorowa przestrzeń, w której “ja” się rozpływa, łącząc z ty, my, wy, oni, a czas płynie inaczej. To czas cykliczny, mityczny, nielinearny, archetypowy, gdzie droga przed siebie wiedzie ku przeszłości, wystawia na spotkanie z tym, co ponadjednostkowe.  Sen otula, kapie jak woda, rozmywa „ja” niczym fale. Jest nieskończony, piękny, groźny, opresyjny, odbierający i nadający tożsamość, podobnie jak zbiorowość… jest jak wędrówka po wieczności, „mała śmierć” naszego „ja”.

Reżyseria i choreografia: Patrycja Neumann

Muzyka: Michał Rudkowski

Czas trwania: 17 minut

Przecież ja żyję jeszcze

Inspirowane książką Weroniki Murek “Uprawa roślin południowych metodą Miczurina”

że trudno pamiętać jego głos i uśmiech?
że na pogrzeb to trzeba przyjść na czarno?
że msza jest, bo trzeba, nawet jeśli w Boga nie wierzył, to trzeba?
że teraz wszystko i kapcie i parasol i okulary to jego, choć wcale ich nie używał?
że ona to chyba go nie kochała bo łzy to tylko trzy uroniła?

W tym wyobrażeniu, zmarli sami po sobie płaczą. Próbują żyć jeszcze i jeszcze aż do utraty tchu.
A po śmierci dziadka, babcia powiedziała: „Kiedyś trzeba umrzeć”. I ma rację pewnie. Jest starszą panią, a w kwestii śmierci będę ufać starszym paniom dozgonnie.

Reżyseria i choreografia: Aniela Turkot

Obsada: Aleksandra Heral, Zuzanna Meyer, Aniela Turkot, Zofia Żwirblińska (zastępstwo)

Czas trwania: 25 minut

DE (la) PRESJA

Kiedy chcesz aby twoje ciało się poruszyło, ale ono stoi jak głaz.

Gdyby tej obawy nie było, która przysparza o mdłości. (…)

Tęsknię za bielą na zębach i w sobie by znowu stać się białą kartką na której wszystko można napisać.

Opowieść o poszukiwaniu życia w chorym ciele, które przepełnione presją oczekiwań, stawia pierwsze kroki naprzód by uporać się z demonami przeszłości. Akcja toczy się na dolnym śląsku gdzie środowisko umiera pod wpływem zanieczyszczeń i obojętności mieszkańców.

Reżyseria i wykonanie: Marta Mańka

Czas trwania: 35 minut

13 września:

7

Spektakl bada siłę wyboru i jego konsekwencje przez pryzmat siedmiu grzechów głównych. W centrum historii są mężczyzna i kobieta, których przypadkowe spotkanie prowadzi ich do prób związanych z zazdrością, gniewem, pychą, chciwością, lenistwem, obżarstwem i pożądaniem. Każdy grzech ujawnia się przez ekspresyjne i dramatyczne sceny taneczne, podkreślając, że każdą ścieżkę można zmienić, podejmując właściwą decyzję.

Reżyseria, choreografia, reżyseria światła: Andrei Kamarou

Muzyka: Leszek Kołodziejski

Obsada: Studenci Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi

Czas trwania: 30 minut

Duet on cello, piano & a heartbeat

Praca jest poetycką opowieścią o traceniu, próbą uchwycenia melancholii związanej z  przemijaniem, w której przeszłość i teraźniejszość splatają się ze sobą.

Choreografia oraz wykonanie: Kacper Szklarski, Katarzyna Leszek

Kostiumy: Klaudia Ostrega

Czas trwania: 10 minut

One Hundred Falls

Upadają cywilizacje, upadają kultury, upadają autorytety, upadamy moralnie, upadamy fizycznie. Wydaje się, że cała historia ludzkości złożona jest z nagłych upadków takich jak wojny czy przewroty, ale również tych powolnych i ignorowanych jak katastrofa klimatyczna. Trudno rozróżnić kiedy upadek jest jeszcze tragedią, a kiedy już nową możliwością. Upada 206 kości i ok. 640 mięśni pomaga nam się podnieść. Już od momentu prenatalnego nasz rozwój ukierunkowany jest na stworzenie konstrukcji. To ona pozwala nam stać prosto i konsekwentnie odpychać się przed tym co nieuniknione. W  końcu to upadek jest jej przeznaczeniem.

Nasza bohaterka zatraca się w tańcu na upadłej cywilizacji, na upadłej kulturze, na upadłych autorytetach, na naszym upadku moralnym i odnajduje akceptacje swego upadającego ciała.

Koncepcja: Jakub Mędrzycki

Choreografia: Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska

Wykonanie: Ilona Gumowska

Muzyka: Marta Forsberg, Gieorgij Puchalski

Czas trwania: 35 min

Plemię

Ja, ty, my, wy, oni. 

Ja, ty, my. 

Ja, ty. 

Ja, ja, ja.. 

We współczesnym świecie “my” straciło na znaczeniu, zachodnie społeczeństwo to zbiór autonomicznych jednostek. Zniknęło archaiczne plemię, które organizowało życie ludzkie przez tysiące lat. Czy jednak zupełnie? A może jesteśmy ze sobą wciąż połączeni? Istnieje wciąż tajemnicza sfera snów, która jest jak nić splatająca obrazy z naszych snów, motywów wędrujących ode mnie do ciebie. To zbiorowa przestrzeń, w której “ja” się rozpływa, łącząc z ty, my, wy, oni, a czas płynie inaczej. To czas cykliczny, mityczny, nielinearny, archetypowy, gdzie droga przed siebie wiedzie ku przeszłości, wystawia na spotkanie z tym, co ponadjednostkowe.  Sen otula, kapie jak woda, rozmywa „ja” niczym fale. Jest nieskończony, piękny, groźny, opresyjny, odbierający i nadający tożsamość, podobnie jak zbiorowość… jest jak wędrówka po wieczności, „mała śmierć” naszego „ja”.

Reżyseria i choreografia: Patrycja Neumann

Muzyka: Michał Rudkowski

Czas trwania: 17 minut

Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 26 września 2024

Godzina:

19:00
sobota, 28 września 2024
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa
„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 28 września 2024

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa
„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 28 września 2024

Godzina:

19:00
sobota, 5 października 2024
Poster spektaklu
Listy do Mileny
Listy 38 - letniego Franza Kafki do 24 - letniej Mileny Jesenskiej, czeskiej dziennikarki i tłumaczki mieszkającej w Wiedniu, są zapisem głębokiego porozumienia, niespełnionej miłości i jednocześnie lustrem, w którym przegląda się walczący z własnymi upiorami i bezsennością autor ,,Procesu”.

,,Listy do Mileny” uznawane są za jeden z najpiękniejszych tekstów o miłości w historii literatury. Zbiór listów Kafki (listy Mileny autor ,,Procesu” spalił) jest świadectwem historii uczucia i jednocześnie uniwersalną opowieścią przedstawiającą etapy związku: od fascynacji, pełni miłości, aż do kryzysu, zdystansowania i gorzkiej samoświadomości.


Reżyseria i adaptacja: Maciej Gorczyński

Tłumaczenie ,,Listów do Mileny”: Feliks Konopka

Scenariusz: Maciej Gorczyński i uczestnicy warsztatów “KTO?Senior!

Asystent reżysera, kierownictwo muzyczne: Zbigniew Dominiak



Obsada:

Apostoł Marian, Balicka Jolanta, Bień Zuzanna, Bigaj Bogusława, Bigaj Grzegorz, Daszkiewicz Dorota, Dominiak Zbigniew, Dragosz Nina, Foltman Anna Ewa, Gutowska Bożena, Kabala Dorota, Kaim Elżbieta, Michałowicz Ewa, Nalepka Zbigniew Leszek, Rojek-Stokłosa Alina, Simińska Bogusława, Starszak-Trusz Elżbieta, Strzelska Roma, Torbiczuk Urszula, Uliński Maciej, Waksmańska Barbara, Wójciga Marek, Zarzycka-Bem Janina, Zdziejowska Ewa

Czas trwania:

0 minut

Data:

sobota, 5 października 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 6 października 2024
Poster spektaklu
Listy do Mileny
Listy 38 - letniego Franza Kafki do 24 - letniej Mileny Jesenskiej, czeskiej dziennikarki i tłumaczki mieszkającej w Wiedniu, są zapisem głębokiego porozumienia, niespełnionej miłości i jednocześnie lustrem, w którym przegląda się walczący z własnymi upiorami i bezsennością autor ,,Procesu”.

,,Listy do Mileny” uznawane są za jeden z najpiękniejszych tekstów o miłości w historii literatury. Zbiór listów Kafki (listy Mileny autor ,,Procesu” spalił) jest świadectwem historii uczucia i jednocześnie uniwersalną opowieścią przedstawiającą etapy związku: od fascynacji, pełni miłości, aż do kryzysu, zdystansowania i gorzkiej samoświadomości.


Reżyseria i adaptacja: Maciej Gorczyński

Tłumaczenie ,,Listów do Mileny”: Feliks Konopka

Scenariusz: Maciej Gorczyński i uczestnicy warsztatów “KTO?Senior!

Asystent reżysera, kierownictwo muzyczne: Zbigniew Dominiak



Obsada:

Apostoł Marian, Balicka Jolanta, Bień Zuzanna, Bigaj Bogusława, Bigaj Grzegorz, Daszkiewicz Dorota, Dominiak Zbigniew, Dragosz Nina, Foltman Anna Ewa, Gutowska Bożena, Kabala Dorota, Kaim Elżbieta, Michałowicz Ewa, Nalepka Zbigniew Leszek, Rojek-Stokłosa Alina, Simińska Bogusława, Starszak-Trusz Elżbieta, Strzelska Roma, Torbiczuk Urszula, Uliński Maciej, Waksmańska Barbara, Wójciga Marek, Zarzycka-Bem Janina, Zdziejowska Ewa

Czas trwania:

0 minut

Data:

niedziela, 6 października 2024

Godzina:

19:00
środa, 9 października 2024
Poster spektaklu
Sprawozdanie dla Akademii
Franz Kafka

Sprawozdanie dla Akademii

Spektakl jest adaptacją napisanego w 1917 roku słynnego opowiadania Franza Kafki, którego narratorem jest Czerwony Piotruś, mówiący po niemiecku szympans, gwiazda scen kabaretowych. Czerwony Piotruś skonfrontowany z pytaniem tytułowej Akademii o małpią przeszłość, nie jest w stanie na nie odpowiedzieć. Język bohatera opowiadania nie sięga w głąb wypartej zwierzęcej natury, a jedynie w ironiczno -  gorzki sposób zdaje sprawę z procesu socjalizacji i tresury.

Kim dziś byłby Czerwony Piotruś? Zapewne gwiazdą. Celebrytą. Kolejnym gościem telewizyjnych freakshow.

Spektakl zdaje sprawę z konfliktu między potrzebą wolności, której realizację przeczuwamy w  zagubionej wspólnocie z naturą, a alienującą nas kulturą, która w swoich performatywnych, wyrafinowanych ale często również przemocowych formach oddziela nas od organiczności.

Groteskowy język spektaklu budowany jest za pomocą różnorodnych środków wyrazu: tańca, śpiewu, teatru dramatycznego.

 

Reżyseria: Maciej Gorczyński

Dramaturgia: Aleksandra Nowakowska

Obsada: Adam Borysowicz, Natalia Dinges, Błażej Szymański, Lena Witkowska

Światło, scenografia: Iwona Bandzarewicz
Multimedia: Iwona Bandzarewicz, Adam Borysowicz

Muzyka:  Piotr Korzeniak (kompozycje), Aleksander Kwietniak (kompozycje, saksofon, wokal, instrumenty dęte), Piotr Śnieguła (kompozycje, instrumenty perkusyjne), Lena Witkowska (kompozycje, wokal)

fot.Robert Siwek

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 9 października 2024

Godzina:

19:00
czwartek, 10 października 2024
Poster spektaklu
Sprawozdanie dla Akademii
Franz Kafka

Sprawozdanie dla Akademii

Spektakl jest adaptacją napisanego w 1917 roku słynnego opowiadania Franza Kafki, którego narratorem jest Czerwony Piotruś, mówiący po niemiecku szympans, gwiazda scen kabaretowych. Czerwony Piotruś skonfrontowany z pytaniem tytułowej Akademii o małpią przeszłość, nie jest w stanie na nie odpowiedzieć. Język bohatera opowiadania nie sięga w głąb wypartej zwierzęcej natury, a jedynie w ironiczno -  gorzki sposób zdaje sprawę z procesu socjalizacji i tresury.

Kim dziś byłby Czerwony Piotruś? Zapewne gwiazdą. Celebrytą. Kolejnym gościem telewizyjnych freakshow.

Spektakl zdaje sprawę z konfliktu między potrzebą wolności, której realizację przeczuwamy w  zagubionej wspólnocie z naturą, a alienującą nas kulturą, która w swoich performatywnych, wyrafinowanych ale często również przemocowych formach oddziela nas od organiczności.

Groteskowy język spektaklu budowany jest za pomocą różnorodnych środków wyrazu: tańca, śpiewu, teatru dramatycznego.

 

Reżyseria: Maciej Gorczyński

Dramaturgia: Aleksandra Nowakowska

Obsada: Adam Borysowicz, Natalia Dinges, Błażej Szymański, Lena Witkowska

Światło, scenografia: Iwona Bandzarewicz
Multimedia: Iwona Bandzarewicz, Adam Borysowicz

Muzyka:  Piotr Korzeniak (kompozycje), Aleksander Kwietniak (kompozycje, saksofon, wokal, instrumenty dęte), Piotr Śnieguła (kompozycje, instrumenty perkusyjne), Lena Witkowska (kompozycje, wokal)

fot.Robert Siwek

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 10 października 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 13 października 2024
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 2+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 13 października 2024

Godzina:

12:00
niedziela, 20 października 2024
Poster spektaklu
Zielona Wrona
Teatr MarionBrand ( Ukraina, obecnie Gdańsk)
Spektakl dla dzieci w wieku 3+

Opowieść o przyjaźni, która nie zna granic. Na jednym z wielu, wielu drzew mieszkają: na górze Zielona Wrona, a na dole, w owocowej skrzynce, Robaczek. Oczywiście relacja między nimi nie jest idealna, ponieważ - mówiąc wprost - robaczki to jedna z ulubionych potraw Zielonej Wrony. Jednak pewnego dnia wszystko się zmieni, a losy i życie naszych bohaterów niespodziewanie splatają się jeszcze bardziej…

Stanislav Voitsekhovskyi – idea,scenariusz,reżyseria, scenografia,lalki.

fot.Mateusz Michalczyk

Czas trwania:

40 minut

Data:

niedziela, 20 października 2024

Godzina:

12:00
piątek, 25 października 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 25 października 2024

Godzina:

19:00
sobota, 26 października 2024
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 26 października 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 27 października 2024
Poster spektaklu
Momo
Teatr Rawa / Katowice
Spektakl dla dzieci od lat 5

MOMO na podstawie kultowej powieści dziecięcej Michaela Ende.

Opowieść o samodzielnej dziewczynce, która pewnego dnia przybywa
do zapomnianej dzielnicy wielkiego miasta i zamieszkuje ruiny starego amfiteatru.
Momo, bo tak brzmi jej imię, ma niezwykły dar rozwiązywania problemów i łagodzenia sporów. Dorośli mieszkańcy dzielnicy przychodzą do niej z trapiącymi ich zagadnieniami, a ona daje im swój czas – wysłuchując z uważnością. Dzieci uwielbiają Momo, bo zna najlepsze zabawy i niczego do nich nie potrzeba, prócz wyobraźni.
Pewnego dnia w wielkim mieście pojawiają się Szarzy Panowie – mroczne
postaci, które pod pretekstem oszczędzania czasu, ograbiają z niego mieszkańców. Sprawiają, że nawet w zapomnianej dzielnicy, życie zmienia się nie do poznania.
Na szczęście Momo stawia czoła sytuacji. Czy uratuje swoich przyjaciół i rozwiąże zagadkę istnienia Szarych Panów?

autor: Michael Ende
autor przekładu: Ryszard Wojnakowski
adaptacja: Ewa Kubiak, Hubert Bronicki, Ryszard Wojnakowski
reżyseria: Hubert Bronicki
muzyka: FURTEK
scenografia: Katarzyna Majchrzak-Żelazo, Bartosz Socha, Krzysztof Pyta
media: Maciej Dziaczko
występuje: Ewa Kubiak

Wykorzystane ilustracje autorstwa Katarzyny Majchrzak-Żelazo, są elementem scenografii spektaklu.

fot. Maciej Dziaczko / materiały teatru 

Czas trwania:

55 minut

Data:

niedziela, 27 października 2024

Godzina:

12:00
czwartek, 14 listopada 2024
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 14 listopada 2024

Godzina:

19:00
piątek, 15 listopada 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

piątek, 15 listopada 2024

Godzina:

19:00
sobota, 16 listopada 2024
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

sobota, 16 listopada 2024

Godzina:

19:00
piątek, 22 listopada 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 22 listopada 2024

Godzina:

19:00
sobota, 23 listopada 2024
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 23 listopada 2024

Godzina:

19:00
niedziela, 24 listopada 2024
Poster spektaklu
Skok na księżyc
TeatrRyle/Poznań
Spektakl dla dzieci od lat 3

Bohater „Skoku na księżyc” jest szybszy od ślimaka ale wolniejszy od ryby, odważniejszy od szczura lądowego ale bardzo boi się samotności. Jest dobrym pływakiem ale najlepiej wychodzi mu skakanie. Jest też bardzo ambitny, chciałby skoczyć najdalej, najwyżej i dokonać czegoś naprawdę wielkiego.
Czy mu się to uda? Co zdobędzie? Czego dowie się o świecie i o sobie samym?
Kto jest naszym bohaterem? Zapraszamy na widownię ! Wyruszcie razem z nami w teatralną podróż. Może razem z nami dowiecie się czegoś nowego o sobie. Czy warto zadawać tyle pytań?
Skąd wiemy, to co wiemy a skąd nie wiemy, tego, czego nie wiemy? I gdzie to jest?

Twórcy
reżyseria: Mariola i Marcin Ryl-Krystianowscy

tekst: Kuba Kapral
scenografia i lalki: Olga Ryl-Krystianowska
muzyka: Jakub Woźniak

Obsada
Mariola Ryl-Krystianowska
Marcin Ryl-Krystianowski

fot. Damian Nowicki

Czas trwania:

60 minut

Data:

niedziela, 24 listopada 2024

Godzina:

12:00
piątek, 29 listopada 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 29 listopada 2024

Godzina:

19:00
sobota, 30 listopada 2024
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 30 listopada 2024

Godzina:

19:00