KUP KARNET/VOUCHER TEATRALNY

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
piątek, 19 września 2025
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

piątek, 19 września 2025

Godzina:

20:00
sobota, 20 września 2025
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Bohaterki spektaklu „Uczycie nas, jak suknie się podnosi” mimo odebrania im personaliów, pozbawienia imion i nazwisk, pełne są najrozmaitszych uczuć i emocji. Od miłości, seksualnych pragnień aż po wściekłość i zdradę. W songach brawurowo wykonanych przez aktorki i aktorów krakowskich scen, kryją się echa minionych dekad, burzliwej historii oraz polityki mającej wpływ na codzienność zwykłego zjadacza chleba.

Stylizacje i kostiumy inspirowane powojenną burleską, przenoszą w klimat ubiegłego wieku. Na scenie rządzą cztery kobiety – dzieli je wiele, ale łączy jeszcze więcej. Wspólnym głosem malują ponadczasowy portret kobiecości – pełnej sprzeczności, siły i wrażliwości.

To muzyczna podróż do lat ubiegłych, która zadaje pytania o naszą teraźniejszość. Czy świat, w którym żyjemy, naprawdę różni się od tego, co było? A może nadzieja na zmianę wciąż tli się w tej samej melodii życia?

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada:

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 20 września 2025

Godzina:

20:00
sobota, 27 września 2025
Poster spektaklu
Arcadia
Nieograniczona i jakże precyzyjna jest wyobraźnia Jerzego Zonia. Stworzył (Zoń) jedną opowieść, w której mieszają się groteska, elementy komiczne i tragiczne.
Wacław Krupiński, dziennikarz, krytyk

Ale przecież istnieje Arcadia… Dlatego przedstawienie Zonia wcale nie jest pesymistyczne. Przywołuje na twarzach uśmiech.
Magdalena Huzarska-Szumiec, dziennikarka

Mądry, przejmujący, wzruszający spektakl.
Józef „Żuk” Opalski, reżyser teatralny, teatrolog, literaturoznawca, publicysta

Siłą najnowszej premiery KTO jest grupa. Zespół tworzący „Arcadię” działa jak dobrze nakręcony mechanizm. (…) „Arcadia” to spektakl krótki, intensywny i wybijający widzów z tradycyjnego odbioru przedstawienia teatralnego.
Piotr Gaszczyński, recenzent

Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki.
Janusz M. Paluch, dziennikarz, pisarz

Spektakl inspirowany jest poezją Tadeusza Różewicza, jego poematem „Et in arcadia ego” opublikowanym w latach 60-tych XX wieku w tomie „Głos Anonima”. Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki. Zawsze podziwiam precyzję sztuki aktorskiej, techniczną dokładność i skrupulatność realizowanych scen, od których często zależy bezpieczeństwo aktorów. Niekiedy, poprzez interakcje z widownią, zaskakują nas, stawiając w niezręcznej, mało komfortowej, sytuacji. Tak jest w tym spektaklu…

Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne
Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia
Eryk Makohon
Kompozycja utworu „Viva la arcadia”
Michał Warmusz
Aranżacja utworu „Rezerwa”
Janusz Grzywacz
Scenografia
Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy
Jolanta Łagowska-Braun, Elżbieta Kwasek
Występują
Magdalena Dymsza, Paulina Lasyk, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Sławomir Bendykowski, Bartek Cieniawa, Krzysztof Cybulski, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc

fot. Klaudyna Schubert

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 27 września 2025

Godzina:

20:00
piątek, 24 października 2025
Poster spektaklu
SZEKSPIRIE

SZEKSPIRIE

Krakowski Teatr Tańca

 
Kompleks Ofelii, efekt Lady Makbet, tragedia Julii. Kobiecym bohaterkom Szekspira często przypisuje się obłęd i niestabilność. Popularność kobiecego szaleństwa sięga daleko poza dzieło Szekspira i staje się doświadczeniem z ciekawością analizowanym przez kolejnych twórców. W spektaklu próbujemy wyobrazić sobie kontekst doświadczenia “szalonych” bohaterek. Obłęd staje się dla nas fascynującym obrazem, a  i nierzadko poszukujemy w nim strategii emancypacyjnych. Często jednak bohaterki te działają w pojedynkę. A co, gdyby dokonać przemieszczeń i za pomocą ruchu spotkać je w jednej przestrzeni? 

Szekspirie to taneczny kolaż alternatywnych wyobrażeń na temat bohaterek z tragedii Szekspira i ich współistnienia. Tancerki Krakowskiego Teatru Tańca tworzą ruchowe interpretacje zdezorganizowanych myśli Ofelii, Lady Makbet i Julii, odkrywając nieznane obszary postaci literackich i nas samych

Punktem wyjścia w tworzeniu spektaklu stały się obiekty, które razem z wizualizacjami i  ciałami performerek budują architekturę przestrzeni, tej scenicznej i tej wyobrażonej. Czy przywołując Ofelię, Lady Makbet i Julię jesteśmy w stanie wskazać architekturę ich pokoi? A co, gdyby rzeczywiście pojawić się z wizytą u Julii w Weronie? A co, jeżeli bohaterki naprawdę chciałyby przyjść w odwiedziny do Lady Makbet? W jakim wnętrzu by je przyjęła? Na czym ugościła? 

Oprócz architektury miejsc interesuje nas zagadnienie architektury ciała. Czy rozpad psychologiczny można przedstawić w formie dekompozycji fragmentów ciała? Czy dłoń Julii ocaliłaby Lady Makbet przed obłędem? Czy defragmentaryzacja ciał tych trzech bohaterek może wydarzyć się na scenie jako projekt emancypacyjny? 

 

Koncepcja i scenografia: Eryk Makohon 
Choreografia: Eryk Makohon, Agnieszka Bednarz-Tyran, Yelyzaveta Tereshonok 
Dramaturgia: Daria Kubisiak 
Muzyka: Piotr Peszat 
Wideo: Grzesiek Mart 
Performans: Agnieszka Bednarz-Tyran, Yelyzaveta Tereshonok 
Światło: Michał Wawrzyniak 
Współpraca scenograficzna: Piotr Karp 
Identyfikacja graficzna: Weronika Wawryk 
Koordynacja i produkcja: Paweł Łyskawa, Izabela Zawadzka 


Spektakl otrzymał Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego dla teatru nieinstytucjonalnego w 2024 roku.


Spektakl powstał w ramach projektu Taniec w Krakowie finansowanego ze środków Urzędu Miasta Krakowa, program: Niezależna krakowska scena tańca współczesnego. 

Fot. Grzegorz Mart

Czas trwania:

60 minut

Data:

piątek, 24 października 2025

Godzina:

20:00
sobota, 25 października 2025
Poster spektaklu
Sonety Szekspira
Spektakl na podstawie sonetów Williama Szekspira to spotkanie z poezją, która zaskakuje wielością uczuć, rozbrzmiewa w przestrzeni i zostaje w pamięci na długo.

„Sonety Szekspira” w reżyserii Małgorzaty Warsickiej z muzyką Karola Nepelskiego to koncert słowa, gestu i muzyki, spektakl emocji. Teatralna podróż w głąb serca geniusza, który opowiadał o uczuciach tak, jak nikt inny.

Tłumaczenie: Stanisław Barańczak, Jerzy S. Sito
Scenariusz, reżyseria: Małgorzata Warsicka
Muzyka: Karol Nepelski
Choreografia: Anna Godowska
Scenografia, reżyseria świateł: Marcin Chlanda
Kostiumy: Katarzyna Łozicka-Matkowska
Asystent reżyserki: Bartek Cieniawa
Asystentka kompozytora: Oktawia Pączkowska

Obsada:
Aleksandra Konior-Gapys, Jan Marczewski, Marta Mazurek, Annika Mikołajko-Osman, Karol Śmiałek

Zespół muzyczny w składzie:
Krzysztof Augustyn (gitara basowa), Bartek Staromiejski (perkusja), Mateusz Szczypka (gitara elektryczna)

Elementy wrażliwe: w spektaklu pojawia się migające silne światło (stroboskopy)

Czas trwania:

55 minut

Data:

sobota, 25 października 2025

Godzina:

20:00
niedziela, 26 października 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 26 października 2025

Godzina:

12:00
środa, 29 października 2025
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 29 października 2025

Godzina:

20:00