Repertuar:
Brak wydarzeń w wybranym dniu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.
Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.
Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
25 i 26 lutego 2017
85''
sobota, 2 grudnia 2023
godz. 19:00
niedziela, 3 grudnia 2023
Kura Kokolina i tajemnicze jajo
Teatr Lala Baja (Kraków). Spektakl dla dzieci w wieku 3+.
Pewnego dnia Kura Kokolina znajduje na swojej drodze wielkie jajo. Wykluwa się z niego małe, dziwne stworzenie. Kokolina chce rozwiązać zagadkę i dowiedzieć się kim jest jej nowy przyjaciel, więc zabiera go w podróż. Czy bohaterom uda się odkryć tajemnicę wielkiego jaja? Czego jeszcze dowiedzą się podczas wspólnej podróży?
Zapraszamy na 45minut niezapomnianej zabawy z muzyką na żywo. Podczas tej wspólnej podróży dzieci uczą się ciekawostek ze świata dinozaurów, a także mają okazję pobawić się w małych detektywów i razem z nami rozwiązać tę przedziwną zagadkę!
Scenariusz, reżyseria, muzyka:
Agnieszka Gola i Lidia Baściuk Choreografia: Agnieszka Gola
45''
niedziela, 3 grudnia 2023
godz. 12:00
90''
niedziela, 3 grudnia 2023
godz. 13:15
SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA: INTERAKCJE #4
Cykl zamykamy w Teatrze KTO utworami polskich kompozytorek młodej generacji. Wallflower Moniki Szpyrki oraz Polka is a Czech dance Niny Fukuoki zostały również zaprezentowane po raz pierwszy latem w Darmstadt. W programie znajdzie się także Hagalaz działającej w Australii Dobromiły Jaskot oraz trio smyczkowe Cloud Trio fińskiej kompozytorki Kaiji Saariaho.
Kaija Saariaho - Cloud Trio na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2009)
Monika Szpyrka – Wallflower na saksofon, perkusję, fortepian/sampler, skrzypce i wiolonczelę (2023)
Nina Fukuoka – Polka is a Czech dance na flet(y), klarnet(y), wiolonczelę, perkusję i fortepian (2023)
Dobromiła Jaskot – Hagalaz na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004)
Koncert tradycyjnie poprzedzi rozmowa w której wezmą udział Ewa Szczecińska, Monika Szpyrka i Emilia Stefańska.
ROZMOWA
Ewa Szczecińska, Monika Szpyrka, Emilia Stefańska
SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA
Małgorzata Mikulska, flety
Tomasz Sowa, klarnety
Krzysztof Guńka, saksofon
Aleksander Wnuk, instrumenty perkusyjne
Aleksandra Płaczek, fortepian
Barbara Mglej, skrzypce
Paulina Woś, skrzypce
Jakub Gucik, wiolonczela
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury — państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.
Czas trwania: 100 minut
Źródło zdjęcia: P. Markowski
100''
czwartek, 7 grudnia 2023
godz. 19:30
Sticky Finger Club
Jeden z najciekawszych spektakli teatru tańca ostatnich lat – „Sticky Fingers Club”. Poczucie humoru, zaskakujące rozwiązania i oryginalny ruch inspirowany takimi technikami jak taniec towarzyski, voguing, czy dancehall sprawiają, że przedstawienie jest nieprzewidywalne, żartobliwe i pełne energii, a widzowie przez cały czas podążają za rytmem i dynamicznym flow tancerzy.
Koncepcja, choreografia, wykonanie
Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska
Wsparcie dramaturgiczne
Konrad Kurowski
Reżyser oświetlenia
Krystian Koźbiał
Muzyka
Przemek Degórski
Kostiumy z użyciem projektów autorstwa
Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki.
60''
piątek, 8 grudnia 2023
godz. 19:00
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA
Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas
75''
sobota, 9 grudnia 2023
godz. 19:00
niedziela, 10 grudnia 2023
Hop w kosmos
Spektakl dla dzieci powyżej 3. roku życia i bliskich im dorosłych
Muzyczny i edukacyjny spektakl o Układzie Słonecznym dla dzieci powyżej 3. roku życia i dla bliskich im dorosłych
Jak wygląda wszechświat? W jakiej galaktyce żyjemy? Czy droga mleczna jest z mleka? I czy Pluton jest planetą czy może jest to pies z pewnej kreskówki, który wyruszył w podróż kosmiczną i postanowił pozostać na orbicie? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź jeśli zrobicie z nami „Hop w Kosmos!” Przedstawienie edukacyjne mające na celu w prosty sposób przybliżyć zagadnienia związane z kosmosem. „Hop w kosmos!” to nie tylko zbiór etiud, które łączy piękna, kosmiczna muzyka, ale także zabawy interakcyjne z widzami, które pozwolą jeszcze bardziej wejść w świat kosmosu i planet! Szykujcie się na HOP!
Pomysł, wykonanie i scenografia: Zuzanna Łuczak Wiśniewska
Opracowanie dramaturgiczne: Justyna Machaj
Muzyka: Dariusz FelixIO Wiśniewski
Produkcja własna Teatru w Blokowisku GAK Plama
fot. M.ZakrzewskiGdański Archipelag Kultury. Spektakl dla dzieci w wieku 3+.
45''
niedziela, 10 grudnia 2023
godz. 12:00
90''
niedziela, 10 grudnia 2023
godz. 13:15
60''
środa, 13 grudnia 2023
godz. 19:00
czwartek, 14 grudnia 2023
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
czwartek, 14 grudnia 2023
godz. 19:00
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
piątek, 15 grudnia 2023
godz. 19:00
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon
Przekład
Mira Michałowska
Reżyseria
Paweł Szumiec
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska
Muzyka
Aleksander Brzeziński
Projekcje wideo
Wojciech Kapela
Asystent reżysera
Rafał Sadowski
Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)
Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie
Premiera
20 i 21 lutego 2021
105''
sobota, 16 grudnia 2023
godz. 19:00
niedziela, 17 grudnia 2023
Kolędowa noc
To
przedstawienie szopkowe, które w humorystycznej konwencji opowiada historię Bożego
Narodzenia. Wszystko zaczyna się od stworzenia świata i pierwszych ludzi na
ziemi - Adama i Ewy. Nagle w raju pojawia się podstępny wąż, który namawia do zjedzenia
zakazanego owocu. Jak historia dalej się potoczy - my dorośli wiemy ale
dzieciom warto ją przybliżyć, by Gwiazdka nie kojarzyła się jedynie z choinką i
prezentami. Opowieść jest przeplatana kolędami i pastorałkami. Na scenie pojawiają
się piękne, utrzymane w stylistyce ludowej, tradycyjne szopkowe lalki... POLECAMY!
Spektakl dla dzieci w wieku 4+.
0''
niedziela, 17 grudnia 2023
godz. 12:00
90''
niedziela, 17 grudnia 2023
godz. 13:15
niedziela, 31 grudnia 2023
Byłam żoną Boba Marleya
Katarzyna Chlebny, Bob Marley, Rita Marley z muzyką na żywo w wieczór sylwestrowy w Teatrze KTO!
Zapraszamy Państwa na przedstawienie z muzyką na żywo – „Byłam żoną Boba Marleya” z uwielbianą przez krakowską publiczność Katarzyną Chlebny w roli tytułowej. Jej scenicznych wcieleń zliczyć nie sposób. Była już Korą, Ewą Demarczyk, a u nas wcieli się w towarzyszkę życia największej gwiazdy muzyki reggae Boba Marleya.
Równoprawną bohaterką sylwestrowego wieczoru stanie się muzyka. Zabrzmi ona m.in. w piosenkach przy akompaniamencie zespołu Mamas & Trawas. Usłyszą Państwo znane i lubiane: „Is This Love”, „No Woman, No Cry”, „One Love” i „Could You Be Loved”.
Ten spektakl to prawdziwa muzyczna uczta po brzegi wypełniona miłością. Tradycyjnie tuż po przedstawieniu wspólnie wzniesiemy noworoczny toast.
Autorka monodramu
Małgorzata Jantos
Reżyseria i dramaturgia
Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje
Aleksander Brzeziński
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska-Braun
Wykonanie kostiumów
Elżbieta Kwasek
Multimedia
Wojtek Kapela
Producentka, asystentka reżysera
Małgorzata Kasińska
Występuje
Katarzyna Chlebny w roli Rity Marley
Muzyka na żywo
Mamas & Trawas
w składzie: Aleksander Brzeziński, Jakub Nieć, Damian Mielec.
Czas trwania
75 min
Premiera
27 stycznia 2023, Kraków
75''
niedziela, 31 grudnia 2023
godz. 18:00
Byłam żoną Boba Marleya
Katarzyna Chlebny, Bob Marley, Rita Marley z muzyką na żywo w wieczór sylwestrowy w Teatrze KTO!
Zapraszamy Państwa na przedstawienie z muzyką na żywo – „Byłam żoną Boba Marleya” z uwielbianą przez krakowską publiczność Katarzyną Chlebny w roli tytułowej. Jej scenicznych wcieleń zliczyć nie sposób. Była już Korą, Ewą Demarczyk, a u nas wcieli się w towarzyszkę życia największej gwiazdy muzyki reggae Boba Marleya.
Równoprawną bohaterką sylwestrowego wieczoru stanie się muzyka. Zabrzmi ona m.in. w piosenkach przy akompaniamencie zespołu Mamas & Trawas. Usłyszą Państwo znane i lubiane: „Is This Love”, „No Woman, No Cry”, „One Love” i „Could You Be Loved”.
Ten spektakl to prawdziwa muzyczna uczta po brzegi wypełniona miłością. Tradycyjnie tuż po przedstawieniu wspólnie wzniesiemy noworoczny toast.
Autorka monodramu
Małgorzata Jantos
Reżyseria i dramaturgia
Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje
Aleksander Brzeziński
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska-Braun
Wykonanie kostiumów
Elżbieta Kwasek
Multimedia
Wojtek Kapela
Producentka, asystentka reżysera
Małgorzata Kasińska
Występuje
Katarzyna Chlebny w roli Rity Marley
Muzyka na żywo
Mamas & Trawas
w składzie: Aleksander Brzeziński, Jakub Nieć, Damian Mielec.
Czas trwania
75 min
Premiera
27 stycznia 2023, Kraków
75''
niedziela, 31 grudnia 2023
godz. 21:00
czwartek, 4 stycznia 2024
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.
Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.
Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
25 i 26 lutego 2017
85''
czwartek, 4 stycznia 2024
godz. 19:00
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon
Przekład
Mira Michałowska
Reżyseria
Paweł Szumiec
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska
Muzyka
Aleksander Brzeziński
Projekcje wideo
Wojciech Kapela
Asystent reżysera
Rafał Sadowski
Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)
Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie
Premiera
20 i 21 lutego 2021
105''
piątek, 5 stycznia 2024
godz. 19:00
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon
Przekład
Mira Michałowska
Reżyseria
Paweł Szumiec
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska
Muzyka
Aleksander Brzeziński
Projekcje wideo
Wojciech Kapela
Asystent reżysera
Rafał Sadowski
Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)
Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie
Premiera
20 i 21 lutego 2021
105''
sobota, 6 stycznia 2024
godz. 19:00
niedziela, 7 stycznia 2024
Mikołaj w wiosce Elfów
W wiosce Elfów zapanowało wielkie poruszenie. Wszyscy, bez wyjątku pieczołowicie przygotowują się do Świąt. Nikt jednak nie spodziewa się nadciągającego niebezpieczeństwa. Podstępny Czarnoksiężnik próbuje pokrzyżować im plany i udaje się do wioski..Czy Elfom uda się go przechytrzyć i uratować tegoroczne Święta?
,,Mikołaj w wiosce Elfów’’ wesoła, muzyczna i interaktywna opowieść dla dzieci o sile magii Świąt, o przyjaźni i bliskości.
-autor scenariusza i reżyseria: Kinga Kaczor
-autor muzyki: Karol Śmiałek
-scenografia, kostiumy: Kinga Kaczor, Karol Śmiałek
-aktorzy: Kinga Kaczor, Karol Śmiałek, Magdalena Smoławska
- realizacja świateł: Katarzyna Smożewska
fot. Katarzyna Pierzchała
60''
niedziela, 7 stycznia 2024
godz. 12:00
90''
niedziela, 7 stycznia 2024
godz. 13:15
czwartek, 11 stycznia 2024
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.
Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.
Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
25 i 26 lutego 2017
85''
czwartek, 11 stycznia 2024
godz. 19:00
Sprzedam dom, w którym już nie mogę mieszkać
Godzinny seans teatralny inspirowany życiem i twórczością Bohumila Hrabala to pierwszy, po 15 latach wyłącznie plenerowych realizacji, spektakl wyreżyserowany przez Jerzego Zonia na scenie Teatru KTO.
„Sprzedam dom, w którym już nie mogę mieszkać” w reżyserii Jerzego Zonia to kawałek urzekająco pięknej hrabalowskiej rzeczywistości pozbawionej słów. Fenomen spektaklu polega właśnie na tym, że obecność pisarza odczuwalna jest w każdej niemalże minucie tego spektaklu, mimo iż nie ma w nim ani jednego cytatu, nawet słowa, autorstwa tego znakomitego czeskiego pisarza. (…)
Scenariusz, reżyseria i opracowanie muzyczne
Jerzy Zoń
Scenografia
Joanna Jaśko-Sroka
Kostiumy
Zofia de Ines
Obsada
Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Sławek Bendykowski, Bartek Cieniawa, Michał Orzyłowski
Czas trwania
60 minut
60''
piątek, 12 stycznia 2024
godz. 19:00
CCY-WITKAC-Y Menażeria
Spektakl inspirowany młodzieńczą twórczością Witkacego, w której już można dostrzec cechy charakterystyczne dla całej późniejszej jego dramaturgii. Stanowi próbę pokazania, jak kształtowała się młodzieńcza wrażliwość jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku – jaki wpływ na jego wyobraźnię miała epoka, w której żył; dzieła literackie, plastyczne, muzyczne etc. Te wczesne proroctwa dotyczące zagłady świata – ostrzeżenie przed nieuchronną katastrofą – wszechogarniającą bezkształtnością i utratą indywiduum, pełne są jednak groteskowego – iście witkacowskiego – poczucia humoru. To doświadczenie końca świata przez młodego człowieka, stanowiące jednocześnie próbę jego ocalenia.
Jest to zarazem kolejna próba zmierzenia się zespołu zakopiańskiego teatru z twórczością jego Patrona – tym razem wniknięcie do źródeł inspiracji młodego Witkacego. To także dalszy ciąg dialogu zakopiańskich twórców z publicznością na kanwie zagadnień witkacowskiej dramaturgii.
Obsada:
Dorota Ficoń
Emilia Nagórka
Piotr Łakomik
Krzysztof Łakomik
Dominik Piejko
Krzysztof Najbor
reżyseria – Andrzej St. Dziuk
asystenci reżysera: Dorota Ficoń, Krzysztof Najbor
scenografia – Rafał Zawistowski
asystent scenografa – Jolanta Solska
realizator dźwięku – Natalia Sosna
muzyka – Włodzimierz Kiniorski
choreografia – Anita Podkowa
60''
sobota, 13 stycznia 2024
godz. 19:00
niedziela, 14 stycznia 2024
ONE MAnGIC SHOW
ONE MAnGIC SHOW – jest to magiczno-cyrkowy występ przepełniony slapstickowymi gagami oraz okraszony profesjonalnym aktorstwem, a całość osadzona jest w stylistyce nurtu Nowego Cyrku.
Na scenie pojawia się… Klaun? A może Cyrkowiec? Nie, nie… to przecież Magik! Tak! Iluzjonista!
Niestety muszę Was zmartwić - nie jest nikim z wyżej wymienionych. Tak więc kim jest ON? Tego dowiecie się w trakcie występu. Teraz jednak mogę zdradzić, że wszystko czego się złapie mu nie wychodzi, jest fajtłapą i gapą. Ma jednak wokół siebie wspaniałą i wyjątkową publiczność. Z pomocą młodych widzów będzie szukał Magii. Dzieci przecież mają nieskończone pokłady Magii co Tajemniczy Gość postara się wykorzystać. Z każdą minutą ON sam będzie coraz lepszy, aby na koniec przypomnieć sobie czarodziejskie zaklęcie i zdradzić je wszystkim obecnym.
Znikająca chusteczka, figlarne piłeczki, czarodziejskie kolory, mrożący oddech… To i wiele więcej czeka na oglądających.
Spektakl familijny, mile widziane dzieci z opiekunami. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Występ jest interaktywny, widzowie biorą czynny udział w przedstawieniu. Mało tego, kilku z nich będzie występować razem z Artystą na scenie!
Gwarantuję dobrą zabawę, i dużo śmiechu, a jak wiadomo śmiech to zdrowie.
Do zobaczenia i pamiętajcie… keep smiling ;D
Występuje:
Kamil Przystał
55''
niedziela, 14 stycznia 2024
godz. 12:00
90''
niedziela, 14 stycznia 2024
godz. 13:15
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
piątek, 19 stycznia 2024
godz. 19:00
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
sobota, 20 stycznia 2024
godz. 19:00
niedziela, 21 stycznia 2024
Calineczka
Każdy zna historię malutkiej dziewczynki, która jest mniejsza od łupiny orzecha, ale czy znacie naszą Calineczkę? Jeśli nie, to koniecznie musicie ją zobaczyć w naszym marionetkowym przedstawieniu. Przeniesiemy się do baśniowej krainy, w której chrabąszcz przeleci tuż nad naszą głową, a ropucha zarechocze tak głośno, że nawet kret to usłyszy... Co z tego wyniknie?
Tekst i reżyseria: Tomasz Man
Lalki: Marcin Marzec
Muzyka: Tomasz Lewandowski
45''
niedziela, 21 stycznia 2024
godz. 12:00
90''
niedziela, 21 stycznia 2024
godz. 13:15
poniedziałek, 22 stycznia 2024
Weselisko. Od nowa. Krakowski grajdół.
Po wielkim sukcesie performatywnego czytania „Weseliska”, w którym Bronisław Maj czerpie obficie z narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego, nadchodzi czas na jego lokalną kontynuację. Kraków w niczym nie ustępuje obrazowi całego kraju. Maj przyjrzy się miastu z należytą precyzją, faktograficzną uczciwością i odpowiednią dozą czułości, tworząc boleśnie prawdziwy portret współczesnego krakowianina.
Nowa wersja „Weseliska” Bronisława Maja w inscenizacji Jerzego Zonia, dowcipnie i bez zbędnej publicystyki skomentuje lokalne wydarzenia ostatnich lat, a tym samym zmiany społeczne, jakie zaszły w mieście królów polskich. Groteskowy obraz współczesnego krakowianina stanie się swoistym lustrem dla każdego z nas.
W „Weselisku” krakowska tradycja i współczesność splotą się w wielkim tańcu, a na kanwie dramatu z ponad 120-letnią tradycją Maj i Zoń stworzą trafną diagnozę lokalnego świata.
Od stycznia 2024 roku zapraszamy do Teatru KTO na niezwykłą podróż w głąb duszy miasta i jego mieszkańców. Nie przegapcie tej satyrycznej wyprawy przez prawdziwą naturę Krakowa!
„Weselisko od nowa – czytanie performatywne” z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Tekst: Bronisław Maj
Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Zoń
Oddajcie swój głos na literaturę najwyższej próby i najznamienitszych krakowskich aktorów.
70''
poniedziałek, 22 stycznia 2024
godz. 19:00
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA
Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas
75''
piątek, 26 stycznia 2024
godz. 19:00
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA
Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas
75''
sobota, 27 stycznia 2024
godz. 19:00
niedziela, 28 stycznia 2024
Trzy świnki
Spektakl adresowany dla widzów od 3 lat.
Pewnego razu trzy małe prosiaczki dochodzą do wniosku, że kram, w którym zamieszkały jest już niewystarczającym dla nich domkiem. Postanawiają zbudować własne. Swoją pomoc oferuje Handlarz, właściciel owego kramu. Ta pozorna przysługa, staje się początkiem trzech różnych historii. Czy prosiaczkom uda się wybudować wymarzony dom? Kto jeszcze będzie chciał im w tym przeszkodzić?
Na podstawie baśni Braci Grimm
Reżyseria: Henryk Hryniewicki
Scenografia: Dagmara Jemioła-Hryniewicka
Muzyka: Marek Papaj
Premiera: 18 styczeń 2019 rok
0''
niedziela, 28 stycznia 2024
godz. 12:00
90''
niedziela, 28 stycznia 2024
godz. 13:15
poniedziałek, 29 stycznia 2024
AKTOMAR III Międzyuczelniany Przegląd Performans
III Międzyuczelniany Przegląd Performans AKTOMAR nawiązuje do tradycji najlepszych przeglądów studenckich, podczas których prezentujemy twórczość młodych artystów interdyscyplinarnych z uczelni artystycznych z całej Polski. W programie znajdą się performanse, ramotki, efemeryczne etiudy, koncerty, instalacje oraz wiele innych form artystycznych. Podczas trzeciej już edycji Przeglądu Pracowni Performans Aktomar, zostanie zaprezentowanych dwadzieścia performatywnych etiud. Większa część z nich odgrywana będzie symultanicznie w różnych przestrzeniach Teatru KTO: na scenie głównej, we foyer, w altanie i w „akwarium” (oszklona przestrzeń w środku budynku).Widzowie będą się swobodnie poruszali po całym teatrze i oglądali zapętlone sceny. Spektakle złożone będą z różnych form scenicznych i multimedialnych: performans, taniec butoh, happening, instalacja site-specific. W ciągu dwóch dni przeglądu zaprezentowanych zostanie również kilka realizacji o charakterze wideotransmisji oraz trzykanałowych wideoinstalacji. Wszystkie działania to złożony system intermedialny, w którym ciało jest nadrzędnym narzędziem przekazu.
180''
poniedziałek, 29 stycznia 2024
godz. 18:00
AKTOMAR III Międzyuczelniany Przegląd Performans
III Międzyuczelniany Przegląd Performans AKTOMAR nawiązuje do tradycji najlepszych przeglądów studenckich, podczas których prezentujemy twórczość młodych artystów interdyscyplinarnych z uczelni artystycznych z całej Polski. W programie znajdą się performanse, ramotki, efemeryczne etiudy, koncerty, instalacje oraz wiele innych form artystycznych. Podczas trzeciej już edycji Przeglądu Pracowni Performans Aktomar, zostanie zaprezentowanych dwadzieścia performatywnych etiud. Większa część z nich odgrywana będzie symultanicznie w różnych przestrzeniach Teatru KTO: na scenie głównej, we foyer, w altanie i w „akwarium” (oszklona przestrzeń w środku budynku).Widzowie będą się swobodnie poruszali po całym teatrze i oglądali zapętlone sceny. Spektakle złożone będą z różnych form scenicznych i multimedialnych: performans, taniec butoh, happening, instalacja site-specific. W ciągu dwóch dni przeglądu zaprezentowanych zostanie również kilka realizacji o charakterze wideotransmisji oraz trzykanałowych wideoinstalacji. Wszystkie działania to złożony system intermedialny, w którym ciało jest nadrzędnym narzędziem przekazu.
180''
wtorek, 30 stycznia 2024
godz. 18:00
Koncert zespołu NAGROBKI
Koncert na zakończenie III Międzyuczelnianego Przeglądu Performance AKTOMAR. Zespół powołany przez Macieja Salamona i Adama Witkowskiego. Obaj obecnie są profesorami na Wydziale Rzeźby i Intermediów ASP w Gdańsku, Witkowski od 2015 roku prowadzi również własną pracownię na Akademii Sztuki w Szczecinie. Nagrobki w ostatnich latach stały się jednym z ważniejszych zjawisk polskiej sceny muzycznej. Muzyka zespołu to autorska mieszanka gitarowego noizu, folku, zimnej fali, big beatu oraz wczesnego black metalu. Funkcjonują z powodzeniem na wystawach sztuki, w przestrzeni teatru, spotykając się z entuzjastyczną recepcją publiczności. Wizualna strona twórczości zespołu ucieleśnia się poprzez obsesyjne odwoływanie do tematu i ikonografii śmierci, współczesne vanitas, tanatyczno-funeralny design. Zespół wydał do tej pory cztery płyty studyjne oraz kilka wydawnictw z muzyką stworzoną do przedstawień teatralnych. Zagrał około stu pięćdziesięciu koncertów w Polsce i za granicą w tym na największych polskich festiwalach muzycznych, takich jak: Opener Festiwal, Tauron Nowa Muzyka, Off Festiwal, Unsound. Supportował również poznański koncert Jacka White'a.
0''
środa, 31 stycznia 2024
godz. 18:00
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.
Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.
Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
25 i 26 lutego 2017
85''
piątek, 2 lutego 2024
godz. 19:00
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.
Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.
Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
25 i 26 lutego 2017
85''
sobota, 3 lutego 2024
godz. 19:00
Początek końca
Jest taka super moc, z którą łatwiej przejść każdy życiowy zakręt… To umiejętność radzenia sobie ze zmianą!
Początek końca to lekka komedia, a właściwie humorystycznie zaprojektowany kurs rozwoju tej jakże cennej umiejętności. Iza Kała wciela się w szereg barwnych postaci, a ich historie obrazują, jak najlepiej przygotować się do nieuniknionych zmian.
Jak to zrobić? Tajemnica zostaje odkryta w brawurowy sposób – to fakt, którego wszyscy są świadomi – po prostu do wszelkich zmian należy podejść z poczuciem humoru.
Godzina dobrej zabawy, która Was zmieni na zawsze!
Scenariusz
Aneta Wróbel & Iza Kała
Reżyseria
Aneta Wróbel
Muzyka
Jerzy Zając
Kostiumy
Joanna Jaśko-Sroka
Występuje
Iza Kała
55''
czwartek, 8 lutego 2024
godz. 19:00
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon
Przekład
Mira Michałowska
Reżyseria
Paweł Szumiec
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska
Muzyka
Aleksander Brzeziński
Projekcje wideo
Wojciech Kapela
Asystent reżysera
Rafał Sadowski
Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)
Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie
Premiera
20 i 21 lutego 2021
105''
piątek, 9 lutego 2024
godz. 19:00
Słoneczni chłopcy
Willy Clark (Leszek Piskorz) i Al Lewis (Jacek Strama) przez dziesięciolecia wspólnie bawili publiczność skeczami, których energię podsycały ich niełatwe relacje. Od lat skłóceni, nie rozmawiają ze sobą. Kiedy pojawia się propozycja powrotu na ukochaną scenę z ich popisowym numerem sprzed lat – znowu muszą, mimo wzajemnych animozji, spędzić ze sobą trochę czasu.
Sztuka Neila Simona stworzona u szczytu jego kariery doczekała się wielu znakomitych adaptacji filmowych i teatralnych na całym świecie, z których warto wspomnieć choćby film Johna Ermana z 1996 roku z Peterem Falkiem w roli Willy’ego oraz Woodym Allenem w roli Ala oraz londyńską adaptację w reżyserii Thei Sharrock z 2012 roku z Richardem Griffithsem w roli Ala oraz debiutującym na West Endzie Danny’m DeVito.
Tekst
Neil Simon
Przekład
Mira Michałowska
Reżyseria
Paweł Szumiec
Scenografia
Marek Braun
Kostiumy
Jolanta Łagowska
Muzyka
Aleksander Brzeziński
Projekcje wideo
Wojciech Kapela
Asystent reżysera
Rafał Sadowski
Obsada
Willy Clark – Leszek Piskorz
Al Lewis – Jacek Strama
Ben Silverman – Paweł Kumięga / Paweł Plewa
Siostra Keks/Pielęgniarka – Magdalena Woleńska/ Ewa Romaniak
Eddie – Rafał Sadowski
(głos reżysera – nagranie)
Koproducent
Teatr Miejski w Lesznie
Premiera
20 i 21 lutego 2021
105''
sobota, 10 lutego 2024
godz. 19:00
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
piątek, 16 lutego 2024
godz. 19:00
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem.
Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.
Spektakl w reżyserii Józefa „Żuka” Opalskiego na podstawie tekstów Bertolta Brechta, Rogera Fernaya i Waltera Mehringa, z muzyką Bertolta Brechta, Hannsa Eislera i Kurta Weilla.
125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną.
"Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność." mówi reżyser spektaklu Józef Opalski.
Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek
Obsada
Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła
Muzycy
Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Andrzej Włodarz – akordeon
90''
sobota, 17 lutego 2024
godz. 19:00
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA
Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas
75''
czwartek, 22 lutego 2024
godz. 19:00
Byłam żoną Boba Marleya
Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA
Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas
75''
piątek, 23 lutego 2024
godz. 19:00
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki
Muzyka
Jerzy Zając
Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota
Premiera
7 maja 2008
75''
sobota, 24 lutego 2024
godz. 19:00
poniedziałek, 26 lutego 2024
Weselisko. Od nowa. Krakowski grajdół.
Po wielkim sukcesie performatywnego czytania „Weseliska”, w którym Bronisław Maj czerpie obficie z narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego, nadchodzi czas na jego lokalną kontynuację. Kraków w niczym nie ustępuje obrazowi całego kraju. Maj przyjrzy się miastu z należytą precyzją, faktograficzną uczciwością i odpowiednią dozą czułości, tworząc boleśnie prawdziwy portret współczesnego krakowianina.
Nowa wersja „Weseliska” Bronisława Maja w inscenizacji Jerzego Zonia, dowcipnie i bez zbędnej publicystyki skomentuje lokalne wydarzenia ostatnich lat, a tym samym zmiany społeczne, jakie zaszły w mieście królów polskich. Groteskowy obraz współczesnego krakowianina stanie się swoistym lustrem dla każdego z nas.
W „Weselisku” krakowska tradycja i współczesność splotą się w wielkim tańcu, a na kanwie dramatu z ponad 120-letnią tradycją Maj i Zoń stworzą trafną diagnozę lokalnego świata.
Od stycznia 2024 roku zapraszamy do Teatru KTO na niezwykłą podróż w głąb duszy miasta i jego mieszkańców. Nie przegapcie tej satyrycznej wyprawy przez prawdziwą naturę Krakowa!
„Weselisko od nowa – czytanie performatywne” z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Tekst: Bronisław Maj
Inscenizacja i reżyseria: Jerzy Zoń
Oddajcie swój głos na literaturę najwyższej próby i najznamienitszych krakowskich aktorów.
70''
poniedziałek, 26 lutego 2024
godz. 19:00