KUP KARNET/VOUCHER TEATRALNY

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
czwartek, 6 lutego 2025
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

czwartek, 6 lutego 2025

Godzina:

19:00
piątek, 7 lutego 2025
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 7 lutego 2025

Godzina:

19:00
sobota, 8 lutego 2025
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 8 lutego 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 9 lutego 2025
Poster spektaklu
Dziadek
Teatr Marionbrand
wiek 5+

Będę z tobą szczery, drogi widzu – przedstawione historie mogą być prawdziwe, może wymyślone, podobnie jak postacie. Każdy z was zobaczy odbicie swoich historii, które wam się przydarzyły lub mają się wydarzyć. Po drugiej stronie sceny - ty, twój dziadek lub sąsiad, ktoś z innej galaktyki. Najważniejsze to kochać i wierzyć! Do zobaczenia wkrótce! Kocham Cię i wierzę w Ciebie!

A gdyby na świecie pozostał tylko jeden człowiek? Na pewno szukałby przyjaciela – to oczywiste. Może przypadkiem znalazłby kundla? A może groziłoby mu jakieś straszne niebezpieczeństwo? Strach ma duże zielone oczy i potrzebujesz pewności siebie i odrobiny szczęścia, aby go przezwyciężyć. Czy Poluk zdoła znaleźć przyjaciela? Na pewno będzie musiał dużo pracować, aby wygrać z czerwonym Strachem. Kukiełkowa opowieść o ostatnim człowieku na Ziemi, który wędruje przez bezkresną pustynię w poszukiwaniu sensu swojego istnienia.

Twórcy i wykonawcy spektaklu:
Idea, Scenografia, Lalki, Reżyseria – Stanislav Voitsekhovskyi 

Czas trwania:

40 minut

Data:

niedziela, 9 lutego 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 9 lutego 2025

Godzina:

13:15
środa, 12 lutego 2025
Poster spektaklu
Kredyt zaufania

Jeśli chodzi o rozwój osobisty, powszechnie wiadomo, że albo się rozwijasz…albo zwijasz. Kredyt zaufania to sztuka z przymrużeniem oka, która bezwzględnie, ale i z komediowym zacięciem, traktuje temat coachingu. Na scenie pojawia się kilka niecodziennych postaci, choć w spektaklu występuje tylko i aż – Iza Kała. Teatralna sesja terapeutyczna trwa godzinę i pozwala na oswojenie lęków, wyzwolenie emocji i rozdmuchanie nadziei.

Scenariusz i reżyseria

Aneta Wróbel

Muzyka
Zuzanna Falkowska

Występuje
Iza Kała

Czas trwania:

55 minut

Data:

środa, 12 lutego 2025

Godzina:

19:00
czwartek, 13 lutego 2025
Poster spektaklu
Początek końca
Jest taka super moc, z którą łatwiej przejść każdy życiowy zakręt… To umiejętność radzenia sobie ze zmianą!
Początek końca to lekka komedia, a właściwie humorystycznie zaprojektowany kurs rozwoju tej jakże cennej umiejętności. Iza Kała wciela się w szereg barwnych postaci, a ich historie obrazują, jak najlepiej przygotować się do nieuniknionych zmian.

Jak to zrobić? Tajemnica zostaje odkryta w brawurowy sposób – to fakt, którego wszyscy są świadomi – po prostu do wszelkich zmian należy podejść z poczuciem humoru.
Godzina dobrej zabawy, która Was zmieni na zawsze!
Scenariusz
Aneta Wróbel & Iza Kała

Reżyseria
Aneta Wróbel

Muzyka
Jerzy Zając

Kostiumy
Joanna Jaśko-Sroka

Występuje
Iza Kała

Czas trwania:

55 minut

Data:

czwartek, 13 lutego 2025

Godzina:

19:00
piątek, 14 lutego 2025
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 14 lutego 2025

Godzina:

19:00
sobota, 15 lutego 2025
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 15 lutego 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 16 lutego 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 16 lutego 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 16 lutego 2025

Godzina:

13:15
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 16 lutego 2025

Godzina:

16:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 16 lutego 2025

Godzina:

17:15
poniedziałek, 17 lutego 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 17 lutego 2025

Godzina:

10:00
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 17 lutego 2025

Godzina:

12:00
środa, 19 lutego 2025
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 19 lutego 2025

Godzina:

19:00
czwartek, 20 lutego 2025
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 20 lutego 2025

Godzina:

19:00
piątek, 21 lutego 2025
Poster spektaklu
Sprawozdanie dla Akademii

Spektakl jest adaptacją napisanego w 1917 roku słynnego opowiadania Franza Kafki, którego narratorem jest Czerwony Piotruś, mówiący po niemiecku szympans, gwiazda scen kabaretowych. Czerwony Piotruś skonfrontowany z pytaniem tytułowej Akademii o małpią przeszłość, nie jest w stanie na nie odpowiedzieć. Język bohatera opowiadania nie sięga w głąb wypartej zwierzęcej natury, a jedynie w ironiczno - gorzki sposób zdaje sprawę z procesu socjalizacji i tresury.

Kim dziś byłby Czerwony Piotruś? Zapewne gwiazdą. Celebrytą. Kolejnym gościem telewizyjnych freakshow.

Spektakl zdaje sprawę z konfliktu między potrzebą wolności, której realizację przeczuwamy w zagubionej wspólnocie z naturą, a alienującą nas kulturą, która w swoich performatywnych, wyrafinowanych ale często również przemocowych formach oddziela nas od organiczności.

Groteskowy język spektaklu budowany jest za pomocą różnorodnych środków wyrazu: tańca, śpiewu, teatru dramatycznego.



Reżyseria: Maciej Gorczyński

Dramaturgia: Aleksandra Nowakowska

Obsada: Adam Borysowicz, Natalia Dinges, Błażej Szymański, Lena Witkowska

Światło, scenografia: Iwona Bandzarewicz
Multimedia: Iwona Bandzarewicz, Adam Borysowicz

Muzyka: Piotr Korzeniak (kompozycje), Aleksander Kwietniak (kompozycje, saksofon, wokal, instrumenty dęte), Piotr Śnieguła (kompozycje, instrumenty perkusyjne), Lena Witkowska (kompozycje, wokal)

fot.Robert Siwek

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 21 lutego 2025

Godzina:

19:00
sobota, 22 lutego 2025
Poster spektaklu
Sprawozdanie dla Akademii

Spektakl jest adaptacją napisanego w 1917 roku słynnego opowiadania Franza Kafki, którego narratorem jest Czerwony Piotruś, mówiący po niemiecku szympans, gwiazda scen kabaretowych. Czerwony Piotruś skonfrontowany z pytaniem tytułowej Akademii o małpią przeszłość, nie jest w stanie na nie odpowiedzieć. Język bohatera opowiadania nie sięga w głąb wypartej zwierzęcej natury, a jedynie w ironiczno - gorzki sposób zdaje sprawę z procesu socjalizacji i tresury.

Kim dziś byłby Czerwony Piotruś? Zapewne gwiazdą. Celebrytą. Kolejnym gościem telewizyjnych freakshow.

Spektakl zdaje sprawę z konfliktu między potrzebą wolności, której realizację przeczuwamy w zagubionej wspólnocie z naturą, a alienującą nas kulturą, która w swoich performatywnych, wyrafinowanych ale często również przemocowych formach oddziela nas od organiczności.

Groteskowy język spektaklu budowany jest za pomocą różnorodnych środków wyrazu: tańca, śpiewu, teatru dramatycznego.



Reżyseria: Maciej Gorczyński

Dramaturgia: Aleksandra Nowakowska

Obsada: Adam Borysowicz, Natalia Dinges, Błażej Szymański, Lena Witkowska

Światło, scenografia: Iwona Bandzarewicz
Multimedia: Iwona Bandzarewicz, Adam Borysowicz

Muzyka: Piotr Korzeniak (kompozycje), Aleksander Kwietniak (kompozycje, saksofon, wokal, instrumenty dęte), Piotr Śnieguła (kompozycje, instrumenty perkusyjne), Lena Witkowska (kompozycje, wokal)

fot.Robert Siwek

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 22 lutego 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 23 lutego 2025
Poster spektaklu
Szałaputki
Teatr Ryle/ Poznań
wiek 3+

Na przytulnym podwórku, pod bacznym okiem mamy, wychowują się dwa sympatyczne lecz niesforne kurczaki – Szałaputki. Małe urwisy tak bardzo ciekawi świat za ogrodzeniem, że żadne ostrzeżenia nie są w stanie zniechęcić ich do poznania jego tajemnic. Kwoka boi się, że maluchy czmychną czym prędzej, gdy tylko spuści je z oka. Dwoi się i troi, aby uchronić potomstwo przed podstępnym Lisem, czyhającym tuż za parkanem. Mimo jej starań Szałaputki muszą stawić czoła chytremu rudzielcowi, a pomaga im w tym płochliwa, ale pomysłowa przyjaciółka Myszka.


scenariusz: Janusz Ryl-Krystianowski
scenografia: Marcin Ryl-Krystianowski
lalki: Olga Ryl-Krystianowska
reżyseria i wykonanie: Mariola i Marcin Ryl-Krystianowscy 

fot. materiał nadesłany

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 23 lutego 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 23 lutego 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 24 lutego 2025
Poster spektaklu
Czytanie performatywne: Wiosna, miłość i inne zajęcia

scen. Bronisław Maj, insc. i reż. Jerzy Zoń

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 24 lutego 2025

Godzina:

19:00
czwartek, 27 lutego 2025
Poster spektaklu
Ewy Błachnio Rzecz Solowa
ZMIANIA TERMINU PREZENTACJI SPEKTAKLU!!! 

NOWY TERMIN 27 LUTEGO 2025 godz. 19.00


„Rzecz Solowa” powstaje w przekonaniu, że gdyby Schaeffer z Brechtem byli kobietami w Polsce i wspólnie czekali na Godota, absolutnie w niczym nie przypominałoby to tego, co szykuje Błachnio. 


To spektakl balansujący na granicy stand-upu i teatru – zabawny, choć chwilami rozdzierająco prawdziwy. O życiu - naszym, współczesnym, podporządkowanym social mediom i przymusowi sukcesu. O spełnianiu marzeń i chodzeniu „na skróty”. O miłości i jej poszukiwaniach. Spektakl o byciu kobietą w XXI-wiecznej Polsce, przeplatany nurtującym chyba nas wszystkich pytaniem – co tu się odJaniePawla?! 

Przed Państwem Stand-uperka w Teatrze. 

Z estradą związana od 15 roku życia, znana z kabaretu Limo, wieloletniej działalności telewizyjnej (jako aktorka, scenarzystka, reżyserka, a nawet montażystka!) od kilku lat zakochana w stand-upie miłością ognistą, a do tego ogniście odwzajemnioną! Co nie bez znaczenia — na scenę kabaretową trafiła dzięki marzeniu o aktorstwie dramatycznym; marzeniu zrealizowanym – z dyplomem i angażami w teatrach w całym kraju. 

I ta plątanina wątków przywodzi nas do „Ewy Błachnio Rzeczy Solowej” – kameralnej, choć multimedialnej, spektakularnej, a jednak wciąż minimalistycznej podróży ścieżką między teatrem, telewizją, estradą, a skleconymi z kilku palet i mikrofonu klubami stand-udowymi gdzieś na wschód od Radomia.

Spektakl to szczery i oparty wyłącznie na faktach z życia artystki – no chyba, że zmyślonych… ale „przecież nie możemy pozwolić, żeby prawda przeszkodziła nam w opowiedzeniu dobrej historii”, nieprawdaż?

 

Fot. Robert Grablewski

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 27 lutego 2025

Godzina:

19:00
piątek, 28 lutego 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

piątek, 28 lutego 2025

Godzina:

19:00
sobota, 1 marca 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 1 marca 2025

Godzina:

17:00
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 1 marca 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 2 marca 2025
Poster spektaklu
BłyskŁawica
Teatr GiliGili/ Poznań

Głęboko w oceanie mieszka ze swoim tatą mała rybka Fernando. Jego pasją są wyścigi, dlatego codziennie ćwiczy oddech i smaruje łuski, żeby być najszybszy na świecie. Niestety jest zupełnie sam, ponieważ tata ciężko pracuje i nie ma dla niego czasu, a mama zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach.

Na szczęście na podwórko Fernanda przypływa czerwona żaba Marcel, który potrafi rozśmieszyć nawet największego ponuraka. Razem będą musieli stawić czoła tęsknocie i niebezpiecznej przygodzie jaką jest coraz bardziej zaśmiecone dno oceanu. Jak silna może być przyjaźń między żabą a rybą? Czy uda im się odszukać mamę Fernanda i co może oznaczać tytułowa BłyskŁawica?

Na te pytania odpowie nasz familijny spektakl marionetkowy z profesjonalnym światłem i efektami scenicznymi. Grając zmechanizowanymi lalkami stworzymy iluzję podwodnego świata, od którego nie można oderwać wzroku!

Płyńcie razem z nami! Bul! Bul!

REŻYSERIA/SCENARIUSZ/SCENOGRAFIA : IGOR FIJAŁKOWSKI

MUZYKA: STANISŁAW PAWLAK

AKTORZY: ZUZANNA ŁUCZAK WIŚNIEWSKA, EWA RURARZ, IGOR FIJAŁKOWSKI

AUTOR ZDJĘĆ: MACIEJ ZAKRZEWSKI 

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 2 marca 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 2 marca 2025

Godzina:

13:15
środa, 5 marca 2025
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 5 marca 2025

Godzina:

19:00
czwartek, 6 marca 2025
Poster spektaklu
Uczycie nas, jak suknie się podnosi
Zachwycająca podróż po doskonale wszystkim znanych songach duetu Bertolt Brecht i Kurt Weill. Napotkamy w niej mroczne, pełne szaleństwa i tęsknoty za utraconą miłością wspomnienia nieprzespanych nocy i nieodżałowanych strat; kobiety, które wracają z zaświatów, by odzyskać spokój oraz mężczyzn, którym władza nad światem i kobietami przysłoniła wszystko.
Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt w brawurowej interpretacji aktorek i aktorów krakowskich scen, z towarzyszeniem muzyki na żywo.
Odkryjemy emocje i kontrowersje w twórczości wielkich artystów XX wieku. Utwory takie jak: „Ballada o seksualnej powolności”, „Surabaya Johnny”, „Jenny, narzeczona pirata”, „Pieśń o Mandelay”, „Lamentacja o Mackiem Majchrze” – to więcej niż muzyka. To gwałtowne wyznanie miłości spełnionej albo - zniszczonej. Ale także manifest społeczny, w którym muzyka i słowa składają się na refleksję nad ludzką obłudą i niesprawiedliwością systemu. To w końcu odważna i wciąż poruszająca poezja Bertolta Brechta.
Zapraszamy w tę podróż. I wierzymy, że będzie niezapomniana.

Scenariusz i reżyseria
Józef Opalski
Scenografia i kostiumy
Aleksandra Reda
Kierownictwo muzyczne
Jacek Bylica
Przygotowanie wokalne
Justyna Motylska
Reżyseria światła
Katarzyna Smożewska
Reżyseria dźwięku
Michał Warmusz
Asystentka reżysera, producentka
Urszula Swałtek

Obsada

Anna Bugajska/Iwona Konieczkowska
Sylwia Chludzińska/Karolina Kazoń
Aleksandra Konior-Gapys/Anna Branny
Bożena Zawiślak-Dolny
Krzysztof Cybulski/Franciszek Muła

Muzycy

Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce
Jacek Bylica – piano
Grzegorz Frankowski – kontrabas
Oleg Dyyak / Andrzej Włodarz – akordeon

Czas trwania:

75 minut

Data:

czwartek, 6 marca 2025

Godzina:

19:00
piątek, 7 marca 2025
Poster spektaklu
Atrament dla leworęcznych. Komedia absurdalna
Atrament dla leworęcznych to rodzaj teatralnej zabawy, w której czwórka aktorów o ponadnaturalnej wyobraźni odkrywa w prozaicznych, codziennych zdarzeniach nieograniczone pokłady słownego i sytuacyjnego komizmu. To pierwsze przedstawienie zrealizowane w Teatrze KTO przez Krzysztofa Niedźwiedzkiego – autora tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych; założyciela, twórcy tekstów i reżysera grupy teatralno – kabaretowej Formacja Chatelet, współredaktora pisma humorystycznego Nowy Pompon, autora powieści Elora – wielka wyprawa i opowiadania Stroiciel grzebieni.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Jacek Buczyński, Norbert Burkowski, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
7 maja 2008

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 7 marca 2025

Godzina:

19:00
sobota, 8 marca 2025
Poster spektaklu
IMIDŻ
Aktorka spotyka się z publicznością z okazji 40-lecia jej pracy artystycznej. Powinno być uroczo, więc odpowiadając na nadesłane pytania dziennikarza jubilatka nawiązuje prywatny, komediowy kontakt z publicznością, sięgając po swoje przeżycia zawodowe, mity, prawdy i półprawdy teatralne. Tymczasem, kiedy jej komentarze przyjmują formę piosenek, w tle, o czym Aktorka nie wie, pojawiają się projekcje filmowe których jest bohaterką, ujawniające ukryte konteksty jej opowieści. Jednocześnie wywiad dziennikarski staje się bezpardonowy, jubilatka stopniowo „wypada z ram” i odsłania się zaskakujący, schowany za publicznym wizerunkiem - Aktorki portret własny.

"IMIDŻ"
Scenariusz: Beata Malczewska
Współpraca reżyserska: Ewa Kornecka
Wideo: Michał Sułkowski

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 8 marca 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 9 marca 2025
Poster spektaklu
Drops!
Teatr im. Stefana Batorego /Chorzów
wiek 4+

„Drops” to opowieść inspirowana przygodami prawdziwych koni. Twórczynie spektaklu, zainspirowane mądrością i wrażliwością tych stworzeń, postanowiły opowiedzieć historie budzących podziw ale i respekt, wyjątkowych zwierząt. Ich losy zostały splecione ze sobą w jedną historię. Tak powstał nasz koń Drops. Razem z jego przyjaciółmi, dziewczynką Alicją oraz kotem Chrupkiem, Drops odkrywa, na czym polega budowanie relacji i prawdziwa przyjaźń. Alicja zaś oswaja się z nowymi emocjami, takimi jak zazdrość i gniew.

Przygotowania spektaklu podjął się zespół zawodowych twórczyń teatralnych, mających doświadczenie zarówno w pracy z dziećmi jak i tworzeniu dla nich. Wykorzystuje liczne środki teatru lalek, jest oparty na słowie, dźwiękach oraz muzyce, a piosenki są śpiewane przez aktorki na żywo. Scenografia inspirowana jest estetyką i plastyką dziecięcą, a wartka akcja nie pozwala odpuścić uwagi małego widza nawet na chwilę.
Scenariusz: Marta Wiśniewska-Slabik

Reżyseria: Alicja Helfojer, Marta Wiśniewska-Slabik

Scenografia: Alicja Helfojer

Muzyka: Magdalena Gorwa

Teksty p

Autor piosenek: Anna Helfojer

Autor zdjęć: Filip Wierzbicki

Obsada: Alicja Helfojer, Marta Wiśniewska-Slabik 

Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 9 marca 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 9 marca 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 10 marca 2025
Poster spektaklu
Weselisko. Od nowa.

Performatywne czytanie satyrycznego tekstu Bronisława Maja na motywach narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Przez was – naród podzielony,
Każdy ciągnie w swoją stronę,
Jak to sukno!

Niezależnie od dziejowego momentu, w którym się znajdujemy – po jednych i przed kolejnymi wyborami – nasz narodowy dramat trwa w najlepsze.
Na wskroś podzielone społeczeństwo zastygło w być może ostatnim tańcu. Jedni bezpowrotnie utracili zdolność do zabawy, inni tylko w niej upatrują sensu. O jakimkolwiek dialogu nie może być mowy – dwie wrogie sobie narracje wykluczają możliwość przemówienia jednym głosem. Bal trwa, muzyka najniższych lotów rozbrzmiewa, a chwiejny krok zbiera coraz szersze żniwo. Czy już na zawsze pozostaniemy skazani na mariaż inteligencji z głupotą i zaangażowania z totalną biernością?

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 10 marca 2025

Godzina:

19:00
środa, 12 marca 2025
Poster spektaklu
Projekt Anderson
Improwizowane show inspirowane twórczością Wesa Andersona. W świat jego zachwycającej estetyki zabierze Was Grupa AD HOC wraz z gośćmi: Amandą Łażewską, Katarzyną Kasparek, Karoliną Pańczyk i Krzysztofem Kasparkiem. Zabawią się rytmem i symetrią, stworzą nietuzinkowe postacie, pokierują fabułą w nieoczywiste rejony, zafundują Wam dawkę absurdalnego humoru. Jeśli zakochaliście się w filmach takich jak “Kochankowie z Księżyca”, “Grand Budapest Hotel” czy “Wyspa psów”, pokochacie też ten spektakl.

Grupa AD HOC i goście "Projekt Anderson"
Skład: Alan Pakosz, Michał Ociepa, Michał Próchniewicz
Goście: Amanda Łażewska, Katarzyna Kasparek, Karolina Pańczyk, Krzysztof Kasparek
Oprawa muzyczna: Dawid Makosz
Światło: Marta Wołowiec

Czas trwania:

60 minut

Data:

środa, 12 marca 2025

Godzina:

19:00
czwartek, 13 marca 2025
Poster spektaklu
Stroiciel grzebieni
Spektakl przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu po śmierci może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z tego kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji. Ale w tym spektaklu jest również miejsce na poważną refleksję dotycząca przemijania, małżeńskich relacji i miłości, która nie kończy się wraz ze śmiercią. A w finale jest wzruszenie chwytające za gardło i kilka łez.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków.
Tekst i reżyseria
Krzysztof Niedźwiedzki

Muzyka
Jerzy Zając

Obsada
Elżbieta Firek, Jacek Buczyński, Tadeusz Łomnicki/Jacek Joniec, Paweł Rybak, Maciej Słota

Premiera
25 i 26 lutego 2017

Czas trwania:

85 minut

Data:

czwartek, 13 marca 2025

Godzina:

19:00
piątek, 14 marca 2025
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

piątek, 14 marca 2025

Godzina:

19:00
sobota, 15 marca 2025
Poster spektaklu
Jak spieprzyliśmy wszystko
Słowno-muzyczny seans, w którym twórcy przyglądają się zdarzeniom i ideom, kształtującym od tysiącleci zręby naszej cywilizacji, by postawić pytanie: dlaczego jako ludzkość popełniamy bez końca te same błędy? Skompromitowane idee: m.in. demokracji, religii, rewolucji; wybuchające wciąż wojny i panoszące się pseudonaukowe fantasmagorie, dzielące ludzi na lepszych i gorszych, świadczą o bolesnej aktualności tego pytania. Pęczniejące ludzkie lęki, traumy i frustracje w spektaklu „rozbrajane” są jednak w krzywym zwierciadle dowcipu, humoru i groteski.

Ona i On – zawieszeni poza czasem i przestrzenią, której estetyka przywołuje na myśl świat cyrku, kabaretu, rewii, jarmarcznego panoptikum – zabierają nas w podróż przez kilka stuleci. Podczas tej wędrówki poszukują jednak miłości i partnerstwa.
Istotne dla dopowiadania sensów i emocji są w spektaklu wykonywane na żywo piosenki, w większości przeboje muzyki popularnej, śpiewane po angielsku, włosku i hiszpańsku.

Tekst i reżyseria: Paweł Szumiec
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje: Aleksander Brzeziński
Choreografia: Katarzyna Maria Migała
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun 
Praktyki scenograficzne: Kinga Łapa i Alicja Majos (Wydział Architektury Wnętrz ASP w Krakowie)
Producentka: Urszula Swałtek
Obsada: Katarzyna Chlebny i Grzegorz Łukawski
Gra zespół Towarzysze Broni w składzie: Aleksander Brzeziński, Damian Mielec, Jakub Nieć 

Czas trwania:

75 minut

Data:

sobota, 15 marca 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 16 marca 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 16 marca 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 16 marca 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 17 marca 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 17 marca 2025

Godzina:

10:00
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 17 marca 2025

Godzina:

12:00
środa, 19 marca 2025
Poster spektaklu
Traktat o łuskaniu fasoli
To propozycja aktorki Teatru „Witkacy” Emilii Nagórki w ramach Sceny Propozycji Aktorskich.

„Pierwsze światło jest zupełnie inne, niż kiedy się już świeci i tu, i tam. I są światła żyjące i światła umarłe. Takie, co tylko świecą, i takie, co pamiętają. Co odpychają i zapraszają. Co patrzą i nie poznają. Co niechby świeciły najjaśniej, a ślepe są. I takie, co ledwo się tlą, a widzą aż po koniec życia. Nie ma dla nich granic, czasu, przestrzeni. Są w stanie przywołać najdawniejszą pamięć, choćby roztrwonioną czy nawet gdy człowiek został z niej wydziedziczony. Pamięć jest takim lecącym do nas światłem dawno zgasłej gwiazdy. Tyle że nie zawsze jest w stanie do nas dolecieć za naszego życia. Zależy, z jakiej odległości leci i w jakiej odległości my od niej jesteśmy. Bo to nie są równe odległości. A w ogóle może wszystko jest pamięcią?”

Traktat o łuskaniu fasoli
wg Wiesława Myśliwskiego

Scenariusz, scenografia, kostiumy, opracowanie muzyczne i reżyseria: Emilia Nagórka
Światło i opracowanie muzyczne – współpraca: Andrzej Bienias
Kostiumy – współpraca: Jolanta Solska, Maria Chyc-Myrmuła
Produkcja: Arkadiusz Kudła, Rafał Leks

Występują:
Agnieszka Michalik
Emilia Nagórka
Andrzej Bienias
Kamil Joński
Krzysztof Łakomik
Piotr Łakomik
Krzysztof Wnuk


Czas trwania:

180 minut

Data:

środa, 19 marca 2025

Godzina:

19:00
piątek, 21 marca 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

piątek, 21 marca 2025

Godzina:

19:00
sobota, 22 marca 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 22 marca 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 23 marca 2025
Poster spektaklu
Kurnik Kultury
Teatr Lalka w Trasie
wiek 3+

„Kurnik Kultury” to opowieść, w której afirmowane są takie wartości jak odwaga, miłość, przyjaźń, szczęście…

Przedstawienie mówiące o tym, że trzeba sięgnąć daleko w głąb siebie, żeby odnaleźć szczęście oraz o tym, że nie zawsze marzenia spełniają się tak jak byśmy chcieli. Spektakl ma cechy przedstawienia edukacyjnego, w którym dzieci uczą się, że „oaza szczęścia i spokoju” często kryje się tuż za rogiem. A o tym wszystkim opowiedzą Nam podczas swojej kurnikowej podróży dwie Kury: Pani Kura i Pan Kura. Zapraszamy!
SCENARIUSZ: Kamil Lachowski

REŻYSERIA: Anna Olechnowicz-Lachowska i Kamil Lachowski

MUZYKA: Kamil Lachowski

SCENOGRAFIA I LALKI: Anna Olechnowicz-Lachowska i Kamil Lachowski

AKTORZY: Anna Olechnowicz-Lachowska i Kamil Lachowski


Czas trwania:

50 minut

Data:

niedziela, 23 marca 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 23 marca 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 7 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Weselisko. Od nowa.

Performatywne czytanie satyrycznego tekstu Bronisława Maja na motywach narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Przez was – naród podzielony,
Każdy ciągnie w swoją stronę,
Jak to sukno!

Niezależnie od dziejowego momentu, w którym się znajdujemy – po jednych i przed kolejnymi wyborami – nasz narodowy dramat trwa w najlepsze.
Na wskroś podzielone społeczeństwo zastygło w być może ostatnim tańcu. Jedni bezpowrotnie utracili zdolność do zabawy, inni tylko w niej upatrują sensu. O jakimkolwiek dialogu nie może być mowy – dwie wrogie sobie narracje wykluczają możliwość przemówienia jednym głosem. Bal trwa, muzyka najniższych lotów rozbrzmiewa, a chwiejny krok zbiera coraz szersze żniwo. Czy już na zawsze pozostaniemy skazani na mariaż inteligencji z głupotą i zaangażowania z totalną biernością?

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 7 kwietnia 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 13 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

niedziela, 13 kwietnia 2025

Godzina:

12:00
Poster spektaklu
KTO zostawia ślady?
Warsztaty kreatywne do spektaklu dla dzieci w wieku 3 - 9 lat. 
Czas trwania 90 minut.

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 13 kwietnia 2025

Godzina:

13:15
poniedziałek, 14 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 14 kwietnia 2025

Godzina:

10:00
Poster spektaklu
Maks chce Psa
Spektakl dla widzów w wieku 3+

Maks ma sześć lat. Bez kilku dni. Ma rodziców, dziadka, starszą siostrę. Uwielbia rysować i jest w stanie narysować naprawdę wszystko. Czasem to wszystko różni się bardzo, od tego jak coś wygląda naprawdę. Ale po to mamy przecież wyobraźnię.
Maks bardzo uwielbia psy i umie namalować każdego psa na świecie. Najlepiej rysuje jednak Bruna. Bruno jest psem rysunkowym, rasy jedynej w swoim rodzaju. Maks uwielbia Bruna a Bruno uwielbia Maksa. Potrafią bawić się razem w przynieś patyk, w węszenie, szukanie złodziei…i w zdechł pies. Grają razem w piłkę, chowanego, a nawet w makaron z truskawkami. Bo Maks i Bruno uwielbiają makaron z truskawkami.
Maks cały czas marzy o prawdziwym psie, a najbardziej marzy o nim, gdy zbliżają się jego urodziny.
Czy prawdziwy pies okaże się tak samo rozkoszny jak ten wymyślony? Czy szczeniak, który bałagani, sika, brudzi, niszczy, szczeka i boi się mopa jest tym, na kogo tak długo czekał bohater bajki? Czy Maks i Bruno odrobią lekcję wzajemnego zrozumienia i nauczą się siebie?
To historia o wielkich marzeniach i lawinie emocji jakie towarzyszą posiadaniu psiego przyjaciela.
 
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Muzyka: Hubert Pyrgies, Marcin Sojka
Ruch Sceniczny: Eryk Makohon
Scenografia, kostiumy, lalki: Marta Ożóg
Obsada: Bartek Cieniawa, Karolina Daniec-Franczyk, Magda Dymsza, Paulina Lasyk, Tomasz Łukawski, Grażyna Srebrny-Rosa, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Marta Zoń  
Głos z offu: Maciej Słota, Stanisław Sokół

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 14 kwietnia 2025

Godzina:

12:00
czwartek, 24 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

czwartek, 24 kwietnia 2025

Godzina:

19:00
piątek, 25 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Bal

Kiedy marzenia stają się inspiracją, czyli o historii zapisanej w krokach…Spektakl, w którym taniec mówi więcej niż słowa, i którego rytm wyznacza pełna pasji i dynamizmu choreografia. 

Losy postaci odmalowane są plastycznym kolażem ciał aktorów, w pulsie muzyki – od swingowych lat 30., przez namiętne tanga lat 50., aż po żywiołowe współczesne rytmy. Każda epoka ma swój unikalny koloryt, a każdy taniec opowiada inną historię miłości, marzeń i przemijania.
 
Pod względem inscenizacyjnym przedstawienie zachwyca bogactwem detali. Utkane z setek przedmiotów, gestów zapisanych w ciele i min, z rozmachem kreuje świat minionych epok.
Przedstawienie, oparte na motywach kultowego filmu Bal Ettore Scoli, przekracza granice i zabiera w podróż, z której nie ma powrotu do zwykłej codzienności.


Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne: Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia: Eryk Makohon
Scenografia: Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy: Jolanta Łagowska-Braun
Współpraca kostiumograficzna: Elżbieta Kwasek
Aranżacja utworu "Bandoska" i przygotowanie wokalne: Aleksander Brzeziński
Asystent reżysera: Bartek Cieniawa
Producentka: Urszula Swałtek
Występują: Karolina Daniec-Franczyk, Małgorzata Hachlowska/Ewa Mitoń, Aleksandra Konior-Gapys, Nina Potapowicz, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Bartek Cieniawa, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc, Bartłomiej Zdeb, Jakub Żółtaszek

Czas trwania:

60 minut

Data:

piątek, 25 kwietnia 2025

Godzina:

19:00
sobota, 26 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Teoria zmęczenia
Pracujemy coraz więcej, przekraczamy możliwości ludzkiego organizmu, według badań co piąty z nas odczuwa objawy wyczerpania. Przesyt możliwości, zmęczenie i dławienie się w obliczu nadmiaru to rodzaj przemocy neuronalnej ufundowanej nam przez system. Może to już najwyższy czas na zmianę i zwrot w stronę umiaru i odpoczynku?

Reżyseria i tekst: Bartłomiej Juszczak

Scenografia, wideo, światło: Jakub Kotynia 

Muzyka: Michał Smajdor

Kostiumy: Kamila Wdowska

Choreografia: zespół

Występują: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Jan Sarata

Projekt realizowany ze środków pochodzących ze „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl współfinansowany przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach programu Fundusz na Start.

fot. Robert Siwek

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 26 kwietnia 2025

Godzina:

19:00
niedziela, 27 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Teoria zmęczenia
Pracujemy coraz więcej, przekraczamy możliwości ludzkiego organizmu, według badań co piąty z nas odczuwa objawy wyczerpania. Przesyt możliwości, zmęczenie i dławienie się w obliczu nadmiaru to rodzaj przemocy neuronalnej ufundowanej nam przez system. Może to już najwyższy czas na zmianę i zwrot w stronę umiaru i odpoczynku?

Reżyseria i tekst: Bartłomiej Juszczak

Scenografia, wideo, światło: Jakub Kotynia 

Muzyka: Michał Smajdor

Kostiumy: Kamila Wdowska

Choreografia: zespół

Występują: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Jan Sarata

Projekt realizowany ze środków pochodzących ze „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl współfinansowany przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach programu Fundusz na Start.

fot. Robert Siwek

Czas trwania:

90 minut

Data:

niedziela, 27 kwietnia 2025

Godzina:

19:00
poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Poster spektaklu
Na pomoc ginącej przyrodzie
Teatr z Kapelusza prezentuje spektakl dla dzieci od lat 3

" Na pomoc ginącej przyrodzie" to interaktywny spektakl dla dzieci pełen muzyki, dobrego humoru i walorów edukacyjnych. Na łące trwają przygotowania do Wielkiego Święta Przyrody. Nagle pojawia się Tajemniczy Ktoś, który psuje plany małych pszczółek. Owady wyruszają w podróż pełną przygód i niespodziewanych zwrotów akcji. Czy uda im się uratować Świat? Zobaczycie sami.

Obsada:
Kinga Kaczor, Karol Śmiałek, Magdalena Smoławska

Czas trwania:

45 minut

Data:

poniedziałek, 28 kwietnia 2025

Godzina:

10:00
poniedziałek, 5 maja 2025
Poster spektaklu
Weselisko

Performatywne czytanie satyrycznego tekstu Bronisława Maja na motywach narodowego dramatu Stanisława Wyspiańskiego z udziałem gwiazd krakowskich scen.
Przez was – naród podzielony,
Każdy ciągnie w swoją stronę,
Jak to sukno!

Niezależnie od dziejowego momentu, w którym się znajdujemy – po jednych i przed kolejnymi wyborami – nasz narodowy dramat trwa w najlepsze.
Na wskroś podzielone społeczeństwo zastygło w być może ostatnim tańcu. Jedni bezpowrotnie utracili zdolność do zabawy, inni tylko w niej upatrują sensu. O jakimkolwiek dialogu nie może być mowy – dwie wrogie sobie narracje wykluczają możliwość przemówienia jednym głosem. Bal trwa, muzyka najniższych lotów rozbrzmiewa, a chwiejny krok zbiera coraz szersze żniwo. Czy już na zawsze pozostaniemy skazani na mariaż inteligencji z głupotą i zaangażowania z totalną biernością?

Czas trwania:

70 minut

Data:

poniedziałek, 5 maja 2025

Godzina:

19:00
sobota, 10 maja 2025
Poster spektaklu
Arcadia
Nieograniczona i jakże precyzyjna jest wyobraźnia Jerzego Zonia. Stworzył (Zoń) jedną opowieść, w której mieszają się groteska, elementy komiczne i tragiczne.
Wacław Krupiński, dziennikarz, krytyk

Ale przecież istnieje Arcadia… Dlatego przedstawienie Zonia wcale nie jest pesymistyczne. Przywołuje na twarzach uśmiech.
Magdalena Huzarska-Szumiec, dziennikarka

Mądry, przejmujący, wzruszający spektakl.
Józef „Żuk” Opalski, reżyser teatralny, teatrolog, literaturoznawca, publicysta

Siłą najnowszej premiery KTO jest grupa. Zespół tworzący „Arcadię” działa jak dobrze nakręcony mechanizm. (…) „Arcadia” to spektakl krótki, intensywny i wybijający widzów z tradycyjnego odbioru przedstawienia teatralnego.
Piotr Gaszczyński, recenzent

Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki.
Janusz M. Paluch, dziennikarz, pisarz

Spektakl inspirowany jest poezją Tadeusza Różewicza, jego poematem „Et in arcadia ego” opublikowanym w latach 60-tych XX wieku w tomie „Głos Anonima”. Jak zawsze spektakle Teatru KTO, prawie pozbawione tekstu, są pełne ruchu, plastyki, nieokiełznanej werwy aktorów, w końcu doskonale wszystko obrazującej muzyki. Zawsze podziwiam precyzję sztuki aktorskiej, techniczną dokładność i skrupulatność realizowanych scen, od których często zależy bezpieczeństwo aktorów. Niekiedy, poprzez interakcje z widownią, zaskakują nas, stawiając w niezręcznej, mało komfortowej, sytuacji. Tak jest w tym spektaklu…

Scenariusz, reżyseria, opracowanie muzyczne
Jerzy Zoń
Ruch sceniczny, choreografia
Eryk Makohon
Kompozycja utworu „Viva la arcadia”
Michał Warmusz
Aranżacja utworu „Rezerwa”
Janusz Grzywacz
Scenografia
Marek Braun, Jerzy Zoń
Kostiumy
Jolanta Łagowska-Braun, Elżbieta Kwasek
Występują
Magdalena Dymsza, Paulina Lasyk, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Sławomir Bendykowski, Bartek Cieniawa, Krzysztof Cybulski, Tomasz Łukawski, Franciszek Muła, Mieszko Syc

fot. Klaudyna Schubert

Czas trwania:

60 minut

Data:

sobota, 10 maja 2025

Godzina:

19:00
sobota, 24 maja 2025
Poster spektaklu
Misery
Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni

Znakomity thriller psychologiczny autorstwa króla gatunku. Wzięty pisarz, unieruchomiony z powodu wypadku, i jego nieprzewidywalna opiekunka. Co zajdzie między tą dwójką, dokąd doprowadzi relacja, na którą zostali skazani… Wciągająca opowieść o miłości, zbrodni i literaturze.

Obsada:
Paul Sheldon – Szymon Sędrowski
Annie Wilkes – Dorota Lulka
Szeryf Buster – Mariusz Żarnecki
 
Twórcy:
Autor scenariusza: William Goldman wg powieści Stephena Kinga
Reżyseria: Krzysztof Babicki
Scenografia i kostiumy: Hanna Szymczak
Współpraca scenograficzna: Zuzanna Kubicz
Muzyka: Marek Kuczyński
Ruch sceniczny: Katarzyna Maria Migała
Światło: Marek Perkowski
Tłumaczenie: Jacek Kaduczak

Asystent reżysera: Mariusz Żarnecki
Suflerka: Ewa Gawron
Inspicjent: Tomasz Czajka
Producentka: Ewa Szulist

W spektaklu wykorzystywane są głośne efekty dźwiękowe (m.in. wystrzały z broni palnej). Osoby wrażliwe na ten rodzaj efektów prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności. 

Czas trwania:

90 minut

Data:

sobota, 24 maja 2025

Godzina:

20:00
wtorek, 27 maja 2025
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

wtorek, 27 maja 2025

Godzina:

19:00
środa, 28 maja 2025
Poster spektaklu
Byłam żoną Boba Marleya
    Spektakl „Byłam żoną Boba Marleya” to muzyczna opowieść w rytmie reggae o Ricie Marley, kobiecie, która przez szesnaście lat była żoną największej gwiazdy muzyki rodem z Jamajki, ale także ikony pop kultury, do dzisiaj pobudzającej wyobraźnię młodszych i starszych buntowników przeciwko złu i niesprawiedliwości świata.
Mimo historycznych odniesień, twórców spektaklu interesuje przede wszystkim portret kobiety, która, żyjąc u boku sławnego na całym świecie męża, próbuje uwolnić się od zależności od niego i odnaleźć swoją własną drogę poprzez poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem? W Ricie Marley dostrzegliśmy rysy współczesnej kobiety, dojrzewającej do świadomości swoich praw i swojej indywidualności.
„Byłam żoną Boba Marleya” jest też opowieścią o trudnej miłości, która prowokuje do pytań o granice oddania, poświęcenia, tolerancji. Jest opowieścią o miłości tym trudniejszej, że czasami zamkniętej w ciasnych ramach, wywodzącego się z Jamajki, chrześcijańskiego ruchu Rastafari.
Autorka tekstu MAŁGORZATA JANTOS
Reżyseria i dramaturgia PAWEŁ SZUMIEC
Kierownictwo muzyczne, muzyka, aranżacje ALEKSANDER BRZEZIŃSKI
Scenografia MAREK BRAUN
Kostiumy JOLANTA ŁAGOWSKA - BRAUN
Multimedia WOJTEK KAPELA

Występują:
KATARZYNA CHLEBNY w roli Rity Marley
Zespół muzyczny Mamas & Trawas

Czas trwania:

75 minut

Data:

środa, 28 maja 2025

Godzina:

19:00